کتاب «اعتماد از دست رفته» ترجمه و منتشر شد

کتاب «اعتماد از دست رفته» که با عنوان فرعی «غلبه بر خیانت و شروع دوباره» زینت یافته، توسط سه تن از پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی خانواده و سکس‌تراپی خراسان رضوی در سال 99 ترجمه شده است....

کتاب «اعتماد از دست رفته» که اولین انتشار رسمی آن در امریکا مارس 2017 می‌باشد یکی از جدیدترین آثار دانشوران حوزه‌ی روان‌شناسی خانواده در دانشگاه‌های امریکا است. تیم کول و امیلی دادلستون، از فرهیختگان و استادان دانشگاه دوپال شیکاگو هستند که با همکاری یکدیگر و در یک پژوهش عملیاتی، موضوع خیانت در خانواده را مورد بررسی و کاوش قرار داده‌اند.

کتاب «اعتماد از دست رفته» که با عنوان فرعی «غلبه بر خیانت و شروع دوباره» زینت یافته، توسط سه تن از پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی خانواده و سکس‌تراپی خراسان رضوی در سال 99 ترجمه شده است.

دکتر حسین شاره یکی از مترجمین کتاب، مؤسس مؤسسه‌ی روان‌شناسی رهیاب و از پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی جنسیتی یا سکس‌درمانی است.

همچنین آصفه اردکانی و مرضیه جهاندیده، از کارشناسان ارشد روان شناسی بالینی و هر دو از جویندگان مسائل روان‌شناسی خانواده‌اند و تحقیقات و پژوهش‌هایی در این زمینه داشته و تجربیات بالینی آنها نیز در این پژوهش‌ها به یاری‌شان آمده است.

خانم جهاندیده، در حال حاضر، کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی است و از طریق مشاوره‌گیرندگان و درمان‌جویانی که به او مراجعه داشته‌اند تجربیات زیادی در زمینه‌ی طلاق و روابط فرازناشویی دارد.

این اثر جزو معدود آثاری است که به طور روشن و مشخص به موضوع خیانت در روابط زناشویی پرداخته و مسائل مختلفی را که بین زوجین در این زمینه مطرح می‌شود مورد کاوش قرار داده است.

نکته‌ی جالب اینکه، تجربیات و پژوهش‌های نویسندگان کتاب که عینا در ترجمه‌ی اثر منعکس شده، چیزی شبیه به داستان خانواده‌های نسل جدید ایرانی است و تقریبا همه‌ی مطالبی که در کتاب آمده، جزئیاتی از زندگی زوجین جوان امروز ایران است.

نویسندگان کتاب در این اثر به دنبال راهکارهایی بوده‌اند که زن و شوهر پس از اینکه یکی از آنها یا هر دو شان دچار بی‌اعتمادی شده و احیانا دست به روابط فرازناشویی یازیده‌اند بار دیگر به زندگی مشترک‌شان بازگردند و شروعی دوباره بر اشتراک‌شان داشته باشند.

مقدمه‌ی مترجمین، حاکی از این نکته است که برغم موضع‌گیری‌های رسمی برخی مسؤولین که وجود چنین پدیده‌ای در بین خانواده‌های ایرانی را انکار یا آن را مورد مسامحه قرار می‌دهند، وجود روابط فرازناشویی یک واقعیت جاری در جامعه‌ی ایران است و باید با پذیرش این امر واقعی، به دنبال راهکارهایی برای ترمیم این ضایعه‌ی اجتماعی بود.

مترجمین اعتقاد دارند «این کتاب، دریچه‌ی امیدبخشی را برای بازگرداندن اعتماد به رویتان می‌گشاید و با رویکردی علمی و تجربی، به زبانی ساده انواع سبک‌های دلبستگی را که در روابط نزدیک و صمیمی به طور آشکاری خود را نشان می‌دهند، توضیح می‌دهد. بنا بر این برای اینکه بتوانید به خودتان کمک کنید، راه درازی در پیش ندارید. خبر خوش این است که تنها 200 صفحه  [حجم متن کتاب] با آرامش فاصله دارید. البته که بکارگیری راهبردهایی که در این کتاب ذکر شده است، بسیار حائز اهمیت است و باید به طور مستمر آنها را مرور کنید و به کار ببندید».

مترجمین در پایان مقدمه‌ی خود آورده‌اند «مطالعه این کتاب برای زوجینی که می‌خواهند تلاش جدی داشته باشند تا اعتماد را بازسازی کنند قویا توصیه می‌شود. این کتاب نه تنها هم به صورت فردی و هم به عنوان یک زوج، بر آنچه که تجربه می‌کنید تأثیر می‌گذارد، بکله به شما کمک می‌کند تا از طریق اقدامات لازم برای بازسازی روابط‌ خود پیش بروید».

ما اعضای تحریریه‌ی مجله‌ی مهر رضوی و جمعی از کارشناسان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، به سبب وظیفه‌ و مسؤولیت اجتماعی خویش، توصیه می‌کنیم خانم‌ها و آقایانی که در زندگی خانوادگی خود، دجار این مشکل شده و احیانا از ناحیه‌ی این رابطه، خللی در زندگی‌شان حادث شده و یا به مراحل آسیب‌دیدگی جدی زندگی زناشویی رسیده‌اند این کتاب را مطالعه و به دستور العمل‌های متخصصین روان‌شناسی که حاکی از تجربه‌های موفق شروع دوباره زندگی خانوادگی است عمل نمایند.

کد خبر 25995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد