به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این مراسم معنوی، خدامعلی نورانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار به همراه جمعی از مسئولین این اداره و علی ملکی شهردار شهریار به همراه معروفی شهردار امیریه، رهگذر معاونت خدمات شهر و میثم قربانی رئیس شورای اسلامی شهریار در جمع سالمندان مرکز نگهداری امیریه حضور یافته و در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.
در ادامه این مراسم، رستمی در وصف شخصیت والای امام حسین (ع) و تبیین فرهنگ و مکتب عاشورا به ایراد سخن پرداخت و بر ضرورت ترویج آموزههای عاشورایی در جامعه تأکید کرد.
همچنین شاهمیری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوای گرم خود به مرثیهسرایی و مداحی پرداخت که فضایی سرشار از معنویت، عشق و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت (ع) را در میان حاضران ایجاد کرد.
خدامعلی نورانی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار، در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: «خوشبختانه در تمامی مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی شهرستان شهریار، مراسم عزاداری ماه محرم با شکوه و در فضایی معنوی در حال برگزاری است. برپایی این آیینهای مذهبی، علاوه بر زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، موجب ارتقاء روحیه معنوی، ایجاد نشاط روانی، تقویت حس همدلی و کاهش احساس تنهایی در میان سالمندان و سایر جامعه هدف میشود.»
فضای صمیمی، بیریا و سرشار از محبت حاکم بر این مراسم، موجبات رضایت و خرسندی سالمندان حاضر را فراهم کرد؛ بهگونهای که بسیاری از آنان با ابراز احساسات و همنوایی با مرثیهسرایان، ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند. این محفل معنوی که با هدف ایجاد آرامش روحی و تقویت پیوندهای عاطفی برگزار شد، در پایان با برپایی سفره اطعام حسینی به همت یکی از خیرین نیکاندیش شهرستان، رنگ و بویی ویژه به خود گرفت و حاضران بر سر سفره پربرکت اهلبیت (ع) میهمان سفره کرامت حسینی شدند.












نظر شما