برگزاری نخستین نشست فصلی کارشناسان حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی

نخستین نشست فصلی کارشناسان حوزه معاونت توانبخشی با حضور معاون توانبخشی و کارشناسان دفاتر تخصصی این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛ 

در این جلسه، عملکرد برنامه‌ها و فعالیت‌های دفاتر تخصصی معاونت توانبخشی در سه‌ماهه نخست سال مورد بررسی قرار گرفت و چالش‌ها و مشکلات موجود در مسیر دستیابی به اهداف تعیین‌شده هر دفتر ارزیابی شد.

این نشست با هدف ارتقای کیفیت خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف، استانداردسازی خدمات توانبخشی، اجتماعی و رفاهی برای افراد دارای معلولیت بر اساس دستورالعمل‌های تخصصی و همچنین تقویت نظام حمایت‌های اجتماعی، توانبخشی و هنردرمانی در مراکز روزانه و مراقبتی برگزار شد.

در ادامه، کارشناسان حاضر ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف، به بررسی دقیق برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در سال گذشته و همچنین دوران جنگ تحمیلی سوم پرداختند و مسائل و موانع مرتبط با اجرای هر یک از برنامه‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

معاون توانبخشی نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل‌های تخصصی، بر انجام بازدیدهای نظارتی مستمر از مراکز روزانه و مراقبتی توانبخشی، مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) و همچنین ارزیابی عملکرد بخش توانبخشی مراکز مثبت زندگی تأکید کرد.

در پایان جلسه مقرر شد برای اجرای مطلوب برنامه‌های دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی، از جمله غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان، مشاوره ژنتیک، برنامه‌های آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها، توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)، حمایت از افراد مبتلا به بیماری متابولیک PKU و سایر برنامه‌های مرتبط، هماهنگی‌های لازم با مدیران دستگاه‌ها و ادارات کل استان در دستور کار قرار گیرد تا زمینه اجرای مؤثر و گسترده‌تر این برنامه‌ها فراهم شود.

کد خبر 189804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد