در رسانه| ساخت سه هزار و ۶۵۱ واحد مسکن برای مددجویان استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک با سازمان بهزیستی، ساخت مسکن مددجویان به میزان سه هزار و ۶۵۱ واحد در اولویت قرار گرفته است.

محبوب حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موضوع کمک به تامین مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مراحل ثبت نام، شناسایی افراد حائز شرایط و روند ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب نهضت ملی مسکن در استان اردبیل آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه اختصاص حداقل ۱۰ درصد از طرح‌های در دست احداث طرح نهضت ملی مسکن به اقشار خاص و افراد واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده است.

حیدری با بیان اینکه زمان و مدت اجرای این تفاهم‌نامه از زمان امضا ۲ سال بوده و در صورت تشخیص و توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود، ادامه داد: از جامعه هدف سازمان بهزیستی، سه هزار و ۶۵۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۷ متقاضی واجد شرایط شناسایی شده و برای یک هزار و ۲۳۵ نفر پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و جامعه هدف سازمان بهزیستی استان اردبیل در اولویت قرار دارد ، افزود: زمین مورد نیاز ۲۵ هزار متقاضی برای احداث مسکن تامین شده و چهار هزار متقاضی دیگر در اردبیل ، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در انتظار تامین زمین هستند.

حیدری اظهار کرد: ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن در اردبیل و چهار هزار و ۳۰۰ واحد در سایر شهرستان‌های استان شروع شده که این طرح‌ها در مدت ۲ سال تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از مجموع ۱۱۹ هزار متقاضی ثبت‌نام شده طرح نهضت ملی مسکن در استان شرایط ۴۲ هزار متقاضی به تایید نهایی رسید که از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش ، سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج هزار و ۵۰۰  میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 100033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد