شهرتهران | بازدید معاون توانبخشی از مرکز اتیسم دوم آوریل

فرزانه نیکرو معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران به همراه کارشناس توانبخشی از مرکز اوتیسم دوم آوریل به مناسبت روز جهانی آگاهی رسانی اوتیسم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران گفت: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود و می‌تواند چالش‌های زیادی را در زندگی اجتماعی افراد مبتلا به آن ایجاد کند.

نیکرو در ادامه افزود: نحوه برقراری ارتباط، رفتار و یادگیری افراد اوتیستیک با دیگران متفاوت است. یادگیری، تفکر و توانایی حل مسئله در این افراد می‌تواند متفاوت باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی شهرتهران در ادامه عنوان کرد: مهارت‌های آنها ممکن است به طور نابرابر رشد کند و شاید در برقراری ارتباط مشکل داشته باشند، اما در هنر، موسیقی، ریاضیات یا حافظه به طور غیرعادی خوب هستند و در واقع آنها در درک آنچه دیگران فکر و احساس می‌کنند مشکل دارند و این باعث می‌شود که آنها نتوانند خود را با کلمات یا از طریق حرکات، حالات چهره و لمس بیان کنند.

وی در ادامه، عدم توانایی در برقراری ارتباط چشمی، حساسیت بالا به صداها، لمس‌ها، بوها یا مناظری که برای افراد دیگر عادی به نظر می‌رسد دچار مشکل باشند، طیف محدودی از علایق یا علاقه شدید به موضوعات خاص، انجام چندباره کارها، مانند تکرار کلمات یا عبارات، مشکلات در درک یا استفاده از گفتار، حرکات، حالات چهره یا لحن صدا، عدم تمایل به در آغوش گرفتن یا در آغوش گرفته شدن، مشکل در سازگاری با تغییرات روال، صحبت کردن با صدای آواز، صاف یا رباتیک را از جمله عواملی دانست که افراد دارای اختلال اتیسم به آن مبتلا هستند را عنوان کرد.

کد خبر 105388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد