جلسه ی فرآیند اجرایی طرح خانواده میزبان برگزار شد

جلسه فرآیند اجرایی طرح خانواده میزبان با حضور محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور محمد نصیری مدیر کل، علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی، مهران خانی مسئول دفتر مدیریت عملکرد و پاسخ گویی به شکایات و محمد رضا بشیری مسئول روابط عمومی و مسئولین مراکز شبه خانواده غیر دولتی بهزیستی استان تهران در سالن جلسات شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به شیوه نامه ی اجرایی وزیر دادگستری، دستورالعمل و آموزش  این طرح را برای مراکز شبه خانواده ی دولتی و غیر دولتی ضروری دانست.

نصیری افزود: به موجب این طرح به سازمان بهزیستی اجازه داده شده  است که فرزندانی تا تعیین تکلیف قطعی و پیدا شدن خانواده متقاضی فرزندخواندگی به کانون خانواده‌ میزبان سپرده شوند و به آن  نظارت شود.

وی گفت: شرایط عمومی برای تمام فرزندان در این طرح آمده است و مراکز می توانند فرزندان اتباع خارجی خود را نیز به خانواده میزبان واگذار کنند.

نصیری شرایط عمومی خانواده میزبان را توان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی با صلاحیت عمومی عنوان کرد و بیان کرد: خانواده ها  و حتی خانم های مجرد با شرایط سنی بالای ۳۰ سال در  شهرستان های استان تهران با تاییدیه پزشک و روانشناس معتمد از لحاظ سلامتجسمی و روحی و بعد از طی کردن  یک دوره ی آموزشی ۱۶ ساعته که هم به صورت حضوری در شیرخوارگاه شبیر می شود و  هم به صورت آنلاین قابل انجام است  و پس از کسب گواهی این دوره می توانند در طرح میزبان شرکت کنند.

مدیر کل هدف از اجرای این طرح را وارد شدن فرزند در بنیاد خانواده دانست و افزود هیچ جایی برای فرزندان مثل کانون خانواده نیست.

کد خبر 101139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد