انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و آموزش فنی حرفه‌ای خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: بر اساس اسناد و قوانین بالادستی از جمله ماده ۲۹ قانون اساسی، برنامه ششم توسعه و طبق مصوبه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ارتقاء توانمندی و افزایش سطح دانش فنی و مهارتی جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی این تفاهم‌نامه همکاری در راستای توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی منعقد گردیده است.

دکتر مسعود  فیروزی افزود: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه، آماده‌سازی شغلی و توانمندی‌های مهارتی جامعه هدف بهزیستی از جمله افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان، فرزندان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، کودکان کار و کودکان خیابانی، بهبود یافتگان اعتیاد، آسیب دیدگان اجتماعی و  افراد در معرض آسیب و... از طریق ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی با تأکید بر توسعه کارآفرینی متناسب با نیاز حال و آینده بازار کار، دستیابی به شغل مناسب، بازتوانی و آماده شدن برای یک زندگی مستقل، پایدار و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین مددجویان و توانخواهان می‌باشد. آموزش کار تیمی جهت تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌های متناسب با پتانسیل‌های جامعه هدف و نیاز بازار کار، بازبینی و اثر بخش نمودن دوره‌های آموزشی مهارتی، افزایش نرخ اشتغال پایدار و ارتقاء سطح مهارت‌های شغلی متناسب با پتانسیل‌های جامعه هدف و نیاز بازار کار می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان آموزش فنی و حرفه‏ای کشور مکلف است که اقدام به پذیرش کارآموزان دارای معلولیت نماید و از طریق مناسب‏سازی، توسعه مراکز موجود یا تأسیس آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی نسبت به ارتقای مهارت‏های فنی و حرفه‌ای افراد دارای معلولیت اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها محتوای آموزشی و کمک آموزشی در موارد مورد نیاز و در قالب کمیته اجرایی مشترک، انتخاب مددجویان واجد شرایط جهت حضور در مسابقات استانی و ملی، همکاری در تدوین محتوای آموزشی، استاندارد آموزش شغل شایستگی و آماده‌سازی شغلی ویژه جامعه هدف، همکاری در نیازسنجی دوره‌های آموزشی مهارتی با توجه به نیاز بازار کار و منطبق با شرایط جامعه هدف بهزیستی، همکاری در برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط و... بخشی از موارد مدنظر در این تفاهم نامه است.

 

کد خبر 99724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد