رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در این خصوص، گفت: بهصورت روزانه مددکاران و مسئولین فنی پنج مرکز مثبت زندگی در این دورهها حضور یافته و از آموزشهای لازم بهصورت حضوری برخوردار میشوند. هدف از برگزاری این دورهها، ارتقاء مهارتهای مددکاران، افزایش کارایی و تخصصی شدن خدمات و در نهایت توانمندسازی خدمت گیرندگان تحت پوشش میباشد. رشد و ارتقای مددجویان بهزیستی به لحاظ فکری، جسمی، مالی، معیشتی و در نهایت توانمندسازی آنها مهمترین وظیفه بهزیستی است که در این کارگاه آموزشی نکات راهبردی و اساسی در این خصوص به شرکت کنندگان ارائه میگردد.
قاسم وفادار درخصوص اهمیت برگزاری این دورهها، گفت: گزارشنویسی در مددکاری اجتماعی مشخصهای برای درک بهتر مشکل مددجویان و یافتن راهحل است. مددکاران در گزارشات خود با عنوان نمودن ساختار کلی مشکل مددجو، سرنوشت رفع مشکل را معین می نمایند و ملاکی برای پیگیری پرونده مددجویان بهوجود میآورند. بنابراین ضروری است که اصول گزارشنویسی مددکاری به صورت مداوم مورد بازآموزی قرار گیرد.
نظر شما