رودان | ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در سال جاری

ییس اداره بهزیستی شهرستان رودان گفت: مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی افراد دارای معلولیت و نیازمندان برای بیش از ۲۰ نفر پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ رییس اداره بهزیستی شهرستان رودان  از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی افراد دارای معلولیت و نیازمندان برای بیش از ۲۰ نفر پرداخت خواهد شد.
حمیده بازگشا جاودان اظهار داشت : تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌ سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌ بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی نیستند.

جاودان ابراز داشت: یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافتگان نیازمند، پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و فرد بهبود یافته می تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد وام اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان( با توجه به اعتبار تعیین شده ) وبا معرفی بهزیستی از بانک های عامل دریافت نماید.

وی خاطرنشان کرد : بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین افراد معلول انتخاب می کنند و کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می کنند حق بیمه سهم کارفرما ۲۰ درصد پرداخت می شود.

گفتنی است در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی قرار دارند و تعداد ۴۸۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت دفتر امور اجتماعی قرار دارند.

کد خبر 98767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد