نشست هم‌اندیشی و نیازسنجی با اداره کل فنی حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، نشست هم‌اندیشی با حضور حمیدرضا علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، غلامرضا علیخانی سرپرست معاونت اداری و پشتیبانی اداره کل فنی حرفه‌ای، ابوالفضل خبازی سرپرست معاونت آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی حرفه‌ای، حسین خمسه مسئول بازرسی ارزیابی عملکرد اداره کل فنی حرفه‌ای، کارشناسان توانبخشی و کارشناسان دفتر امور زنان و آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در این جلسه پیشنهاداتی در راستای استفاده از ظرفیت‌های فنی حرفه‌ای جهت مهارت‌آموزی و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی ارائه گردید و مقرر شد تا این پیشنهادات به زودی در قالب تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد و اجرایی شود.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: مهم‌ترین رویکرد بهزیستی توانمندسازی افراد تحت حمایت در حوزه‌های مختلف است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با آماده نمودن جامعه هدف و هدایت آنها به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌آموزی تا پس از کسب مهارت با حمایت سازمان بهزیستی بتوانند در ایجاد اشتغال پایدار قدم بردارند. دوره‌های مهارتی مورد نیاز این گروه از افراد جامعه، باید متناسب با علاقه، توانایی و نیاز بازارکار باشد تا بتوانند بعد از طی دوره‌های مهارتی و کسب توانایی‌های لازم وارد بازار کار شوند و اداره کل فنی حرفه‌ای در تحقق این موضوع نقش بسزایی را می‌تواند ایفا کند.

وی افزود: از جمله مواردی که در این جلسه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و به‌زودی در قالب تفاهم‌نامه‌ای نیز تنظیم می‌شود، شامل مواردی از قبیل واگذاری مکان مرکز فنی حرفه‌ای توانبایان غرب در قالب اجاره به مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌های تولید حمایتی توانبخشی، کاهش هزینه‌های آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای به افراد تحت پوشش، تنوع در رشته‌های شغلی آموزش، به روز شدن آموزش‌ها مطابق با نیاز جامعه، فعال شدن آموزش‌های پرتقاضا برای بانوان شاغل در شیفت عصر و... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بوده است.

کد خبر 98752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد