۳۳۰۰ مرکز مشاوره و روانشناسی غیردولتی در کشور فعال است

مدیرکل دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ مرکز غیردولتی مشاوره و روانشناسی با نظارت سازمان بهزیستی در اقصی نقاط کشور خدمات سلامت روان ارائه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، معصومه توکلی روز شنبه در مراسم رونمایی از مجموعه آموزشی ازدواج موفق " ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه " در زنجان با بیان اینکه بهزیستی در جهت برنامه‌ریزی و ارتقای سلامت روان جامعه گام برمی‌دارد افزود: در دهه ۷۰ بهزیستی اولین دستگاهی بود که خدمات مشاوره یا روانشناختی را به صورت تخصصی و حرفه‌ای آغاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولین خط مشاوره نیز توسط بهزیستی راه اندازی شد و در این میان مراکز خدمات مشاوره تاثیرگذار بالایی دارند اظهار داشت: در زمان حاضر بالغ بر ۵۰۰ مشاور و روانشناس با حداقل تحصیلات فوق لیسانس که همگی در قالب تیم‌هایی ارزیابی شده اند در حال خدمت رسانی به گروه‌های هدف هستند.

این مسوول با بیان اینکه خط ۱۴۸۰ در قالب خط مشاوره از ساعت هشت تا ۲۱ به گروه‌های مخاطب خود خدمت رسانی می‌کند ادامه داد: تماس گیرندگان با این خط هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و می‌توانند خدمت مورد نیاز خود را به طور رایگان دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای ارائه شده یک واحد هزینه کرد در بحث خدمات آموزش و پیشگیرانه، هفت واحد صرفه‌جویی را به دنبال دارد اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه‌ و برنامه‌های تدوین شده در این بخش می‌تواند هزینه‌ها ناشی مسایل روانشناختی را کاهش دهد.

توکلی با بیان اینکه هرچه خانواده قوی‌تر، سالم‌تر و محکم‌تری داشته باشیم هزینه‌های ناشی از معضلاتی همانند طلاق مدیریت می‌شود افزود: گسترش آسیب هزینه زیادی به دنبال دارد و در این میان بهترین مشاوره در زمینه طلاق فقط ۲۱.۷ درصد نقش پیشگیرانه دارد.

این مسوول با تاکید بر اثر بخشی مجموعه های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص خاطرنشان کرد. در زمان حاضر ۲ هزار مدرس کشوری با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی در خصوص رونمایی از مجموعه آموزشی ازدواج موفق در زنجان اضافه کرد: این مجموعه بومی سازی شده و طی ۲ سال تلاش و ممارست نقاط ضعف و قوت آن دیده شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد بنابراین ارائه بسته‌های آموزشی به کاهش طلاق منجر می شود.

کد خبر 98558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد