۱۰۰ مددجوی بهزیستی رایگان درمان می شوند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از حضور گروه جهادی الکفیل جهت انجام خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: این گروه از تاریخ ۱۲ الی ۱۵ اردیبهشت ماه در دو شیفت صبح و عصر در سالن شش هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب مستقر خواهند شد و تعداد ۱۰۰ نفر مددجوی بهزیستی را رایگان درمان خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو عنوان کرد: این اردو با همکاری کمیته امداد امام خمینی ، جمعیت هلال احمر استان ، دانشگاه علوم پزشکی ، دفتر امور بانوان استانداری و درخواست از  گروه جهادی برای خدمات‌دهی درمانی به مددجویان نیازمند درمان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد:  قبل از حضور این گروه جهادی، گروه های هدف تحت حمایت بهزیستی برحسب شرایط درمان غربالگری  شدند و بر اساس نیازشان و برنامه ریزی انجام شده در این بازه زمانی از خدمات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: خدمات چشم پزشکی و خدمات جامع دندانپزشکی با استقرار ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی  شامل کشیدن ، جراحی،پرکردن، ترمیم و عصب کشی جرمگیری  و ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی و تحویل دارو نیز بصورت رایگان توسط گروه جهادی  در این مدت صورت  خواهد پذیرفت و روانشناسان و مشاوران خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نیز جهت انجام خدمات مشاوره و مددکاری در این مکان مستقر خواهند شد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه ی موردی  برای افراد دارای معلولیت واجد شرایط پرداخت شده است، افزود:  خدماتی چون هزینه درمان ، ارائه وسایل کمک‌ توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، تشک طبی، اروتز و پروتز، سمعک و کفش طبی و... خرید خدمات و پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل: کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی‌ و شنوایی سنجی به مددجویان ارائه می شود.

وی ادامه داد: کمک هزینه ایاب و ذهاب ، کمک هزینه آموزشی دانش آموزان ودانشجویان معلول ، معلولین متابولیک PKU ، شهریه دانشجویان دانشگاههای غیردولتی، معلولین تحت پوشش طرح توانمندسازی ، کمک هزینه لوازم ضروری ومعاش ، معلولان روستایی تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه( CBR ) ، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و محیط زندگی افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت است.

خدابنده لو نقش مشاوران و مددکاران را در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: روانشناسان و مشاوران خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نیز در این ایام در کنار سایر ارگان های خدماتی آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه های روانشناسی و مددکاری هستند. 

وی با اشاره به اینکه در یکساله ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار تماس موفق با این خط برقرار شده است، یادآور شد: تمـامی مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرنـدگان متعهدند و با توجه به تنوع تماس گیرنـدگان و گوناگونی مشکلات آنـان، گاه ضـرورت است که برای دریافت راهنمایی وخـدمات روانشـناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.

مدیرکل بهزیستی در خصوص برنامه اورژانس اجتماعی گفت: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران های ، فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی است و   مداخلات بهزیستی می تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت های خانگی و آسیب های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار مرتفع می شود.

کد خبر 106986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد