برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بهزیستی خراسان رضوی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بهزیستی همزمان با هفته پژوهش در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برپا گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: اصولاً پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و پژوهشهای سازمان می‌تواند رشد و توسعه پایدار را درحوزه‌های مربوطه به دنبال داشته باشد. بالغ بر ۱۲۰ پژوهش از سال ۹۰ در حوزه‌های مختلف با موضوعاتی متناسب با مقتضیات زمان، نیاز و جامعه هدف انجام گرفت. بیشترین آمار پژوهش‌های انجام گرفته مربوط به حوزه اجتماعی و توانبخشی است و بخشی نیز در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان می‌باشد. برخی از این طرح‌های پژوهشی توسط دانشجویان و برخی دیگر از پژوهش‌ها از طریق انعقاد قرارداد به‌عنوان طرح پژوهشی که مجریان آن اساتید برجسته دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشند، انجام گرفته است. ناظران این طرح‌های پژوهشی نیز کارشناسان حوزه‌های تخصصی بهزیستی هستند که با توجه به نظر شورای پژوهشی انتخاب گردیده‌اند.

مسعود فیروزی افزود: نیروی انسانی شاغل در بهزیستی به دلیل ماهیت کار خود و نوع جامعه هدف که دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است، بیشتر با فرسودگی شغلی مواجه می‌باشد. بنابراین در سیاست‌های فعلی انجام پژوهش‌هایی به‌منظور استفاده موثر و افزایش بهره‌وری از این سرمایه برای ایجاد فضای کارآمد و خدمت‌رسانی موثر و مفید به جامعه هدف بیشتر مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد اهمیت در حوزه پژوهش انجام پژوهش‌های کاربردی در خصوص آسیب‌های اجتماعی است زیرا در سایه یک شناخت صحیح، عمیق و متناسب با وضعیت بومی هر منطقه می‌توان در راستای چاره‌اندیشی، رفع یک معضل و جلوگیری از تداوم آن با ارائه راه حل‌های علمی اقدام کرد.

کد خبر 97878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد