امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی روز جهانی روانشناس و مشاور را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی متن پیام به شرح زیر است:

نهم اردیبهشت ماه مصادف با 28 آوریل به‌عنوان روز جهانی روانشناس و مشاور امسال با شعار "امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم" نامگذاری شده است. در دنیای پر استرس امروز که افسردگی و اضطراب به عنوان یک بیماری شایع شناخته می‌شود، روانشناسان رسالتی بزرگ بر دوش دارند. آنها با تفکر در ذهن آدمی، تسکین روان و درمان خطاهای شناختی به دنبال راهنمایی افراد در مسیر به‌زیستن و خلق جامعه‌ای سالم و امیدوار و زدودن آسیب و خشونت از جامعه هستند. اهمیت علم روانشناسی و مشاوره امروزه بر هیچکس پوشیده نیست. شاید درگذشته افراد درصورت مراجعه به روانشناس و روانپزشک، این موضوع را مخفی نگاه می‌داشتند تا برچسب و انگ به آنها اطلاق نشود اما امروزه عموم مردم به اهمیت برخورداری از خدمات روانشناختی و نقش بسزای آن در ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی واقف هستند.

 امروزه این آگاهی در جامعه ایجاد شده که بسیاری از آسیب‌ها ورفتارهای ضداجتماعی ریشه در تعارضات و مسائل حل نشده روانشناختی دارند. امروزه بر هیچکس پوشیده نیست که تمامی مهارت‌های زندگی آموختنی است و برای ساختن یک زندگی سالم، روابط و تعاملات اجتماعی خوب و پایدار، تربیت صحیح فرزندان، افزایش احساس شادکامی، مهار خشونت و پرخاشگری و... باید از علم به‌روز روانشناسی و کمک روانشناسان خبره بهره‌مند گردید.

 امروز برخی از خدمات روانشناختی در جامعه فقط در تخصص سازمان بهزیستی است و توسط نیروهای حرفه‌ای این سازمان انجام می‌گیرد از جمله این فعالیت‌ها، مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خط ملی اعتیاد 09628است. توزیع و دسترسی به خدمات روانشناختی و مشاوره در جامعه خصوصا در مناطق کم برخوردار و آسیب‌خیز یکی از دیگر از رسالت‌های بهزیستی است که نقش عمده و سهم بسزایی در کاهش آسیب‌ها، افزایش سلامت و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی دارد. اجرای طرح‌های مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زندگی خانوادگی، مشاوره بلوغ و نوجوانی، غربالگری و درمان اضطراب در میان کودکان و... به صورت مستمر و غالبا رایگان توسط بهزیستی در شهرستان‌های مختلف به‌منظور ایجاد تغییر در نگرش و نحوه تفکر آدمی و به دنبال آن اقدام و عمل بر پایه انتخاب‌های صحیح و درنهایت ساختن خانواده و جامعه‌ای سالم‌تر انجام می‌گیرد.  

اینجانب بدینوسیله نهم اردیبهشت ماه، روز روانشناس و مشاور را به تمامی فعالین این حوزه در سازمان بهزیستی که در تامین سلامت روحی افراد جامعه نقش بسزایی برعهده دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

کد خبر 106654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد