در رسانه| نیاز به راه‌اندازی دو مرکز شلتر برای فصل سرما داریم

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: نیاز ما به مراکز شلتر با توجه به فصول سال متفاوت است اما در فصل سرما حداقل نیاز به راه‌اندازی دو مرکز دیگر داریم.

غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مراکز سرپناه شبانه (شلتر) اظهار کرد: سرپناه مکانی برای اسکان موقت و شبانه معتادانی است که رفتار پرخطر دارند و بی‌خانمان هستند. چندین سال است که در این مراکز به معتادانی که مکانی ندارند، خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: این افراد می‌توانند ضمن استفاده از خدمات مرکز، از یک وعده شام، صبحانه، امکان استحمام، تشک، ملافه، در صورت نیاز پوشاک و آموزش‌های پیشگیری از HIV استفاده کنند.

دلبری بیان کرد: این افراد به چند طریق به مراکز ما مراجعه می‌کنند. یا خود بیمار به صورت داوطلبانه به مرکز مراجعه می‌کند یا مراکز گذری و تیم‌های سیار ما آن‌ها را شناسایی می‌کنند و یا در صورتی که مراکز درمان سرپایی متوجه شوند این افراد مکانی ندارند آن‌ها را به مراکز شلتر ما معرفی می‌کنند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ما یک مرکز شلتر در مشهد و یک مرکز نیز در سبزوار برای نگهداری از معتادان داریم، عنوان کرد: امسال علاوه بر این مراکز، ۶ مرکز گذری نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز و اگر تعداد افراد بیش از ظرفیت مرکز شلتر باشد، از آن‌ها نگهداری کنند. ظرفیت مرکز شلتر مشهد ۴۰ نفر و ظرفیت ۶ مرکز گذری ما در مجموع حدود ۱۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: ما مرکزی برای خانم‌ها نداریم؛ زیرا مراجعه چندانی به مراکز شلتر ما ندارند و معمولا خودشان محلی برای اسکان دارند. با این وجود در حال آماده‌سازی محلی در توس هستیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

دلبری با اشاره به اینکه نیاز ما به مراکز شلتر با توجه به فصول سال متفاوت است، تصریح کرد: در فصل سرما حداقل نیاز به راه‌اندازی دو مرکز دیگر داریم که در این زمینه اعلام آمادگی کردیم. افراد متقاضی می‌توانند درخواست خود را به بهزیستی ارسال کنند، ما نیز آمادگی همکاری داریم.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: مبلغی که ما به مراکز شلتر پرداخت می‌کنیم، ماهانه ۳۰ میلیون تومان برای نگهداری ۴۰ نفر مددجو است. از خیرین می‌خواهیم که در زمینه تامین غذا، البسه و مکان موقت کمک کنند.

کد خبر 97607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد