در رسانه| معلولان، پشت نوبت دریافت وسایل کمک توانبخشی | آخرین شرایط معلولان در خراسان رضوی

سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ ۷۰ درصدی اعتبارات خدمات وسایل توانبخشی در ۹ ماهه ابتدای سال به استان‌ها خبر داد و بهزیستی خراسان رضوی نیز از تامین مایحتاج توانپزشکی جامعه هدف خود صحبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته است آخرین شرایط موجود گفته است: در حال حاضر ۷۰ درصد اعتبارات خدمات وسایل توانبخشی در ۹ ماهه ابتدای سال به استان‌ها ابلاغ شده و انتظار می‌رود ابلاغ ۱۰۰ درصـدی توزیع کامل اعتبارات به استان‌ها صورت گیرد.

زهرا نوع پرست همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸ هزار نفر از وسایل کمک‌توانبخشی شامل ویلچر، عصا، تشک مواج و... بهره‌مند شده‌اند.

هزینه ۹ میلیارد تومانی بهزیستی خراسان رضوی در وسایل توانبخشی

بهزیستی خراسان رضوی با دارا بودن ۱۴۵ هزار پرونده مددجویان دارای معلولیت، از استان‌های پر جمعیت در حوزه معلولان است و ضرورت تامین وسایل کمک توانبخشی در این استان و به ویژه شهر مشهد بسیار لازم است.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اقدامات این اداره در زمینه تامین وسایل کمک توانبخشی گفت: معاونت توانبخشی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به خرید ویلچر، عصا، واکر، سمعک و... با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان شده است و منتظر تامین اعتبار باقیمانده از سوی سازمان بهزیستی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه توانپزشکی یارانه و اعتبار استانی دریافت و خرج شده است و همچنین در تامین ارتز و پروتز ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پرداختی داشته ایم

گفتنی است؛ سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره افزایش نرخ‌های وسایل توانبخشی ابراز امیدواری کرده بود که «بیمه تکمیلی» وسایل کمک توانبخشی، مد نظر سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

کد خبر 97284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد