در رسانه | برگزاری نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان بستک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بستک در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت در بهزیستی برگزار شد، به گوشه ای از وظایف و عملکرد بهزیستی شهرستان در زمینه ارائه خدمات به گروه های هدف اشاره نمود.

به گزارش فرامرزان نیوز ،علی غنایی؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان بستک در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت در بهزیستی برگزار شد، به گوشه ای از وظایف و عملکرد بهزیستی شهرستان در زمینه ارائه خدمات به گروه های هدف اشاره نمود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بستک با ذکر این موضوع که بهزیستی در حال حاضر به خدمت رسانی به تمامی گروه های سنی جامعه می پردازد، به تنوع فعالیت ها اشاره کرد و گفت: در حوزه امور توانبخشی تعداد معلولین شناسایی شده و خدمت گیرنده در حال حاضر ۲۰۲۳ نفر است که از خدمات مختلفی نظیر: مستمری ماهیانه، تأمین وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی، نگهداری در مرکز و منزل، حق پرستاری ماهیانه، مناسب سازی محیط زندگی، کمک هزینه درمانی و تحصیلی و… با توجه به نیاز بهره مند می باشند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی نیز خدماتی نظیر: حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست و افراد از کار افتاده به افراد واجد شرایط ارائه می شود. در این حوزه همچنین فعالیت های دیگری از قبیل: اورژانس اجتماعی که به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب خدمات می دهد، ارائه خدمات به کودکان کار و افراد مناطق حاشیه و کم برخوردار، گروه های همیار زنان سرپرست خانوار و پرداخت مستمری ماهیانه، کمک هزینه های تحصیلی و ایاب و ذهاب و حق بیمه زنان سرپرست خانواری شهری و روستایی نیز انجام می شود.

غنایی تصریح کرد: در حوزه مشارکت های مردمی فعالیت هایی نظیر: جلب و جذب مشارکت های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی خدماتی و مشاوره ای انجام می شود که جمع مبالغ جذب شده در سال ۱۴۰۲ در ۸ ماهه ۱۲۰۴۷۹۳۷۹۷۸۰ ریال بوده است. همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کارفرمایی و خویش فرمایی برای ۷۰ نفر مبلغ ۸ میلیارد تومان بوده است. پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی برای ۶ نفر از معلولین پرداخت گردیده است.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت مسکن مددجویی حمایت و همراهی لازم از ابتدای ساخت تا تکمیل مسکن توسط بهزیستی انجام می شود که در این رابطه کمک به ساخت تعداد ۷۶ مسکن مددجویی تاکنون صورت گرفته است. کمک به ازدواج فرزندان مددجویان ۱۳ مورد و ۶۵۰ میلیون بوده است.

غنایی گفت: در حوزه امور پیشگیری طرح های مختلفی از قبیل: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوایی نوزادان و پیشگیری از اعتیاد انجام می شود که تاکنون ۲۱۵۰ کودک غربال شده و خدمات مشاوره ای سلامت روان به ۳۸۰ نفر ارائه شده است.

غنایی افزود: آموزش های پیشگیری از اعتیاد در محلات و سایر آموزش های خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان در مجموع به ۸۰۰۰۰ نفر ارائه شده است. به ۴ نفر از بهبود یافتگان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و پروژه کاهش خشونت های خانوادگی نیز در ۳ محله در شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بستک در پایان ضمن تشکر از همراهی کلیه مسئولین استانی و شهرستانی، از خیرین بزرگوار خواست: برای توسعه فعالیت های بهزیستی در شهرستان و راه اندازی مراکزی نظیر: کمپ ترک اعتیاد، مشاوره ژنتیک و مرکز روزانه نگهداری و آموزش افراد دارای معلولیت همانند گذشته بهزیستی را یاری نمایند، ضمنا تأکید کرد که افراد متقاضی از بخش خصوصی جهت اخذ مجوز مراکز یاد شده به اداره بهزیستی شهرستان مراجعه نمایند.

کد خبر 96993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد