سفر یک روزه مدیرکل بهزیستی هرمزگان به شهرستان قشم

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی معاونین و مسئولین این اداره کل در سفری یک روزه به شهرستان قشم ، ضمن دیدار با فرماندار و امام جمعه اهل سنت شهرستان ، طی نشستی صمیمانه با جمعی از کارکنان بهزیستی قشم دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در سفر یک روزه به شهرستان قشم با همراهی معاونین و مسئولان بهزیستی استان و رییس بهزیستی قشم با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم در این دیدار اظهار داشت: تجهیز مرکز توانبخشی مددجویان بهزیستی از جمله مهمترین نیازهای موجود است.

وی افزود: تکمیل مسکن خانواده‌های تحت حمایت بویژه خانوارهای دارای ۲ معلول باید شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی نیز انجام اقدامات کارشناسی شده و جامع مورد انتظار است.

محمدحسینی گفت: مشارکت بیشتر خیرین در ساخت مراکز درمانی بیماری‌های خاص با توجه به نیاز موجود استان می تواند گره گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات بهزیستی در شهرستان قشم دارای کمبودهایی است اما با این وجود موفق شده رضایتمندی مددجویان را فراهم کند.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اقدام بهزیستی در استان و شهرستان قشم افزود: در بحث تامین مسکن مددجویان بهزیستی قشم  ۱۶ پروژه نیمه تمام بالای ۷۰ درصد وجود دارد که پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همراهی مسئولان شهرستان در راستای اتمام و واگذاری این پروژه ها گام های موثری برداریم.

جهانشاهی با تاکید بر لزوم اختصاص سهم مناطق آزاد جهت خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی و ارتقا و توسعه خدمات مشاوره ای در شهرستان ، آگاهی بخشی به عموم در امر پیشگیری و استفاده از ظرفیت های مردمی را یکی از راهکاری های کنترل و کاهش بروز معلولیت در شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد : در این خصوص فعالیت های زیادی در شهرستان انجام گرفته اما با توجه به مشکلات موجود نیازمند تامین هزینه های اعتباری در بحث غربالگری هستیم.

سامیه جهانشاهی در ادامه به رسالت های سازمان بهزیستی در امر آگاهسازی اشاره داشت و اظهار کرد : دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی ، فعالیتهای مختلفی از جمله غربالگری شنوایی و بینایی کودکان ، برنامه های آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها و رصد میزان شیوع و بروز معلولیتها را برعهده دارد که مهمتر از همه و تخصصی ترین فعالیت آن انجام مشاوره ژنتیک و آگاهی رسانی در جهت ارتقاء سطح سلامت و کاهش معلولیت براثر ناهنجاری ها و بیماری های ژنتیک است .

وی گفت مشاوره ژنتیک در سه سطح ، قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری انجام می شود.

نشست با امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم از دیگر برنامه های مدیرکل بهزیستی هرمزگان بود . در این دیدار بخشی از فعالیت های تخصصی بهزیستی در استان و شهرستان ارائه و مسائل و مشکلات موجود در خدمت رسانی شایسته به جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفت .

سامیه جهانشاهی در پایان طی نشستی صمیمانه با جمعی از کارکنان بهزیستی قشم دیدار و گفتگو کرد. ، در این نشست مطالبات کارکنان و مسائل پیش روی بهزیستی شهرستان و مراکز تحت نظارت بررسی شد.

کد خبر 106584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد