خود را موظف به پیگیری مشکلات معلولان می دانم

در آموزه های اسلامی و دینی ما، معلولیت نه تنها نقص نیست بلکه زمینه ساز ظهور سایر توانایی ها و قدرتهای ذاتی انسان مومن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ سازی و مناسب سازی باید کانون برنامه‌ ریزی دستگاه‌ ها و اقداماتشان برای معلولان باشد و این در حالی است که نباید فراموش کنیم تغییر رویکرد جامعه به موضوع معلولیت همچنان یکی از سرفصل های برنامه‌ ریزی در این حوزه است.

 یعقوبعلی نظری در پیامی به مناسبت ۱۲ آذرماه و روز جهانی معلولان نوشت: رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی‌ خطاب‌ به‌ جامعه هدف سازمان بهزیستی فرمودند: شما نمونه‌ های‌ بارزی‌ از عظمت‌ انسان‌ هستید که‌ با همت‌ عالی‌ و قدرت‌ اراده‌ و پشتکار و علاقه‌ تمام‌ نشدنی‌ خود کارهای‌ برجسته‌ ای‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ اید.

 وی ادامه داد: در آموزه های اسلامی و دینی ما، معلولیت نه تنها نقص نیست بلکه زمینه ساز ظهور سایر توانایی ها و قدرتهای ذاتی انسان مومن است.

 استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اینجانب به عنوان نماینده دولت سیزدهم در استان، خود را موظف به پیگیری مواردی نظیر سهمیه استخدام ۳ درصد معلولان در آزمون‌ های استخدامی دستگاه‌ های اجرایی، مناسب سازی محیط شهری به منظور دسترسی آسان معلولان به خدمات و امکانات شهری، نهضت مسکن معلولان، حمایت‌ های مرتبط با آگاه‌ سازی و پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها و اهتمام ویژه به مشکلات این عزیزان می دانم.

 وی بیان کرد:جامعه معلولان استان خراسان رضوی جامعه ای مثال زدنی برای بروز توانایی ها و استعدادهای معلولان کشور در زمینه های گوناگون ورزشی، علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

 نظری در این پیام آورده است: واقعیت آن است که توفیقات روزافزون این جامعه نه تنها بارقه های امید را در میان آنان روشن می‌ سازد بلکه تکلیف ما برای حمایت از آنان را سنگین تر می‌کند. به خاطر این امیدآفرینی به شما تبریک می‌ گویم. این روز را که متعلق به جامعه عزیز معلولان است گرامی می دارم و تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال عزتمندی و سربلندی را برای آنان خواستارم.

کد خبر 96124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد