مجتمع آموزشی، درمانی و توانمندسازی معلولان در قم افتتاح شد

مجتمع خیرساز آموزشی، درمانی و توانمندسازی معلولان قم روز یکشنبه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورو رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، این مجتمع با عنوان مرحوم هادی فخار قمی با اعتبار۲۵۰ میلیارد ریال باهدف تسهیل در فعالیت افراد با نیازهای خاص در قم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در این مراسم گفت: یکی از وظایف ما تلاش برای تسهیل فعالیت‌های معلولین است تا بتوانند امور زندگی خود را به نحو مطلوب به انجام برسند.

علیرضا رحیمی گفت: یکی از اهداف افتتاح این مرکز سنجش و ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزانی است که برای ادامه تحصیل دچار اختلالاتی در یادگیری هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای خاص، به‌عنوان یکی از اعضای جامعه و استان قم باید بتوانند بدون هیچ‌گونه محدودیت و مانع، استعدادهای درونی خود را شکوفا کنند.

احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم نیز در ادامه این مراسم گفت: این مجتمع آموزشی در یک‌هزار ۵۸۱ مترمربع زیربنا و ۶ کلاس درس، ۲۱ اتاق درمانی و اداری و بر اساس آخرین استانداردها و ضوابط ساخت بنا از سال ۱۳۹۸ آغاز شده‌بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌سازی استان قم نیز طی سخنانی بیان داشت: ۲۳ مدرسه استثنایی در استان قم موجود است که لازم است به نحو شایسته‌ای در مناسب‌سازی آنها، توجه لازم صورت گیرد.

ناصر علائی گفت:‌ هم اینک بازسازی مدرسه استثنایی در ۲ شهرستان کهک و جعفرآباد نیز به‌عنوان یکی از طرح‌های جاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم در دستور کار قرار دارد.

در سطح آموزش و پرورش استان قم هزار و ۵۲۷ دانش آموز استثنایی وجود دارد که از این بین ۶۲۳ دانش آموز دختر و ۹۰۴ نفر پسر هستند.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سلفچگان، دستجرد و قنوات است.

قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

کد خبر 96038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد