تلفیق اجتماعی و توانمندسازی مهم‌ترین هدف جشنواره جام بلندهمتان

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در اختتامیه جشنواره جام بلندهمتان، گفت: ١۲آذرماه و روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصت مغتنمی برای ایجاد حساسیت و توجه دادن اذهان عمومی جهان به نیازها، بایدها و نبایدها در رابطه با افراد دارای معلولیت است.

مسعود فیروزی درگفت وگو باخبرنگار نخست نیوز اظهارکرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه cBR با عنوان جام بلند همتان برای بیش از ۸۰ معلول ازشهرهای خراسان رضوی در گروه خانم‌ها و آقایان به رقابت می‌پردازند.
وی همچنین تلفیق اجتماعی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت را از اهداف برپایی این جشنواره دانست و افزود : درواقع تلفیق اجتماعی یعنی عدم جداسازی افراد دارای معلولیت از جامعه و انجام برنامه‌هایی که مبتنی بر جامعه است می‌باشد.
فیروزی ادامه داد: لی لی ، هفت سنگ ، یک قل دوقل ، دوست پا ، چوب کشی وهمچنین بازی‌ها و ورزش‌های دیگری که در ۶ رشته از۷شهرستان های نیشابور ،مشهد ،خلیل آباد ، مشهد ،بجستان، تربت حیدریه وبردسکن به مرحله کشوری راه می یابند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تاکیدکرد: افراد ۱۸ تا ۴۹ سال ازشرکت کنندگان این جشنواره ملی هستند واین درحالی است که نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت‌ها نیز از اهداف دیگر این جشنواره است.

کد خبر 95873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد