ایجاد خودکفایی و خوداتکایی در مددجویان، هدف غایی بهزیستی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه دبیر شورای معاونین و رئیس اداره بهزیستی شهرستان درگز با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار کرد. در این دیدار گزارشی جامع از اقدامات و خدمات ارائه شده توسط بهزیستی این شهرستان، گستردگی جامعه هدف تحت پوشش این سازمان و مشکلات آنها ارائه گردید. درنهایت مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خواستار حمایت و همکاری همه‌جانبه نهادهای همکار به منظور توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی افراد تحت پوشش این سازمان گردید.

دکتر مسعود فیروزی دراین دیدار گفت: 3مرکز توانبخشی، 2 مرکز اجتماعی و 4 مرکز در حوزه پیشگیری تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان درگز درحال حاضر در حال ارائه خدمت می‌باشند. یک هزار و 187 فرد دارای معلولیت درحوزه توانبخشی، 504 نفر از زنان سرپرست خانوار، 42 نفر از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دوقلو، 36 فرزند امداد بگیر و... در حوزه اجتماعی تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند. در حال حاضر هیچ خانواده‌ای در حوزه اجتماعی پشت نوبت برقراری مستمری وجود ندارد و همینطور تمامی افراد واجد شرایط دارای معلولیت نیز مستمری بگیر می‌باشند. علاوه بر این، 152 نفر از افراد دارای معلولیت مازاد بر مستمری از حق پرستاری ماهیانه نیز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان  اینکه در بهزیستی تاکید همواره بر توانمندسازی و خودکفایی در توانخواهان و مددجویان است تا حضور فعال و مثمرثمری در اجتماع داشته باشند، گفت: تعداد اشتغال پایدار ایجاد شده با استفاده از برنامه وطرح‌های متعدد اشتغالزایی سازمان در سال جاری در این شهرستان برای 86 نفر انجام گرفته است. در سال گذشته نیز 274 نفر به بانک معرفی شده و جذب صددرصدی اعتبارات در حوزه اشتغال انجام گرفته و این افراد ثبت سامانه رصد و پرتال سازمان شده‌اند. در حوزه مسکن نیز   35 نفر از کمک هزینه بلاعوض برخوردار گردیده‌اند.
ایجاد خودکفایی و خوداتکایی در مددجویان، هدف غایی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در انتها خاطرنشان کرد: جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است و این گروه با نیازهای مختلفی مواجهند که منابع محدود سازمان پاسخگوی نیازهای نامحدود این عزیزان نیست در نتیجه در مسیر خدمت به محرومین و مستضعفین که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، نیازمند حمایت خیرین نیک‌اندیش و سازمان‌ها و نهادهای دیگر می‌باشیم.

کد خبر 94557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد