آغاز اجرای طرح پژوهشی شیوع‌شناسی اعتیاد در جمعیت عمومی استان خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کمیته راهبری شیوع شناسی اعتیاد با حضور فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، دلبری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، اشرفی جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دکتر فرخانی عضو هیات علمی اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر بخشی نماینده جهاد دانشگاهی، نوذری مدیرعامل موسسه زندگی دوباره، عباس زاده کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص گفت: طبق توافقنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مقرر گردید که پژوهش شیوع شناسی اعتیاد در جمعیت عمومی استان توسط جهاد دانشگاهی انجام گیرد.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه انجام تحقیقات سبب‌شناسی در جهت شناسایی عوامل زمینه‌ساز اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی برای طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، امری اجتناب ناپذیر است، گفت: برای روزآمد کردن اطلاعات و یافته‌های خود به منظور طراحی برنامه‌های موثر در حوزه اعتیاد نیازمند انجام پژوهش‌هایی هستیم که در کمترین زمان، چشم اندازی از وضعیت موجود اعتیاد در استان خراسان رضوی را در اختیار قرار دهد. اجرای طرح پژوهشی شیوع‌شناسی اعتیاد در برنامه ریزی‌های استانی در شناخت عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و همه‌گیری آن در راستای پیشگیری، درمان و نیز برنامه‌های کاهش آسیب ناشی از اعتیاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تسریع در اجرای طرح از موارد قابل انتظار می‌باشد.

وی افزود: انتخاب شهرهای نمونه در این پژوهش به نحوی انجام گرفت که بیشترین میزان تعمیم استانی را داشته باشد. در این جلسه ضمن ارائه نظرات توسط تمام اعضاء، بحث و تبادل نظر منطبق با دستور کار جلسه انجام گرفت و مقرر گردید گزارش اقدامات اولیه تا پایان آبان ماه اعلام گردد. موسسه زندگی دوباره که موسسه طرف قرارداد طرح پژوهشی و جهاد دانشگاهی که مجری اجرای طرح است، تمامی اقدامات مرتبط با این طرح را پس از تائید ناظر علمی و ناظر فنی سازمان به عمل می‌آورند.

کد خبر 94068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد