در رسانه | کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

برنامه کارزار رسانه ای والد آگاه ، فرزند ایمن با موضوع " آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ " در محل بوستان ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.

هرمزگان/ کلمه نیوز- با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد ، برنامه کارزار رسانه ای والد آگاه ، فرزند ایمن با موضوع " آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ " در محل بوستان ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.

این کارزار رسانه ای با حضور معاونین و مسئولین بهزیستی استان و شهرستان بندرعباس ، جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی و شهروندان در بوستان ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان در این مراسم گفت : این طرح  یک طرح ملی است که در کل کشور در حال انجام است واز اسفند سال گذشته با شعار “والد آگاه، فرزند ایمن” آغاز به کار کرد که امسال به صورت جدی تر با شعار ” آیا می دانی فرزندت کجاست ؟” دنبال می شود .

آمنه همت هدف از اجرای این کارزار را پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور عنوان کرد و افزود: این شعار در راستای مدیریت و کنترل درست فرزندان است که بدانیم فرزندان ما با چه دوستانی در ارتباط هستند؟  آیا دارای روابط سالم اجتماعی هستند یا خیر؟که در واقع هدف ما اطلاع رسانی و آگاهسازی والدین است که بتوانند روابط بین فردی خود را با فرزندانشان به صورت دوستانه و محترمانه و به خوبی مدیریت کنند ضمن اینکه این روابط باید یک رابطه موثر و مناسب باشد تا از آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد ، سرقت و…جلوگیری نماید.

وی  ادامه داد: نوجوانان بنا به شرایط سنی ،روحی و استقلال طلبی که دراین دوره سنی دارند مستعد گرایش به سمت حرکت بر خلاف مقررات هستند. بنا براین والدین باید با حفظ احترام وحفظ احساس استقلال فرزندانشان آنها را کنترل نمایند .

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان تاکید کرد : اگر با عصیان،کنترل های شدید و رفتارهای غیر محترمانه با نوجوانان برخورد شود قطعا به سمت گروه همسالان کشیده شده و به دلیل مورد تایید قرار گرفتن همه رفتارها از طرف این گروه ،ممکن است به سمت دوستان ناسالم کشیده شده و دچار آسیب های غیر قابل جبرانی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح  اشاره کرد و گفت : اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی دو راهبرد مهم در اجرای این کارزار می باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار رسانه ای در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از تبعات  سوء مصرف مواد مخدر بسیار موثر است، اظهار داشت : نقش والدین در پیشگیری اولیه از اعتیاد فرزندان کلیدی است و برقراری ارتباط موثر و حمایتی بین والدین و فرزندان می‌تواند نقش اساسی و تاثیر گذاری در پیشگیری از آسیب ها به ویژه اعتیاد داشته باشد.

همت در ادامه با اشاره به طرح های مستمری که در طول سال برای مبارزه با اعتیاد از سوی اداره کل بهزیستی استان انجام می شود گفت : از جمله این طرح ها می توان از  ” طرح کیان “که به عنوان یک طرح کارمند محور اجرا می شود نام برد . در این طرح در ادارات با کارمندان ارتباط می گیریم و آموزش های لازم  در خصوص  آثار سو مصرف مواد مخدر به آنها داده می شود .

وی افزود :همچنین در طرح “پازک” آموزش های لازم به  زنانی که همسران آنها مصرف مواد مخدر دارند داده می شود تا تاب آوری آنها افزایش یافته و بتوانند وارد جامعه شوند و از خود و فرزندانشان مراقبت نمایند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان همچنین ازرایزنی برای اجرای طرح آگاه سازی دانش آموزان در مدارس در آینده با همکاری آموزش و پرورش  در گروه سنی کودکان و نوجوانان خبر داد.

در ادامه این کارزار ،کارگاه آموزشی در خصوص شناخت انواع مواد مخدر ،علت گرایش نوجوانان به سمت مواد مخدر صنعتی ،آشنایی والدین با رفتارهای مخاطره آمیز نوجوانان و نحوه برخورد مناسب و موثر با نوجوانان  توسط روان شناس ،سرکار خانم پای کار برگزار شد.

لازم به ذکر است ؛ این کارزار با همکاری بهزیستی استان هرمزگان و شهرستانها ، اعضای تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی ، مکان های عمومی و پرتردد ، رادیو، تلویزیون و فضاهای مجازی اجرا می گردد.

کد خبر 93831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد