کارگروه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان: بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت های دانشگاه ها استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سومین کارگروه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ریاست مدیرکل بهزیستی استان با حضور معاون و کارشناسان معاونت توسعه پیشگیری و مسئولین دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر محمودمنطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این جلسه ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان، خیر مقدم و تشکر از پیگیری معاونت پیشگیری و نمایندگان دانشگاه های استان در خصوص بررسی و پیگیری  رفع آسیب های اجتماعی در خصوص آسیب های محیط های دانشجویی  مواردی را در راستای اهداف برگزاری جلسه و اهمیت اجرای آموزش در جهت پیشبرد اهداف در محیط های دانشجویی بیان داشتند.

وی افزود: بحران‌های دوره نوجوانی و جوانی از لحاظ روان‌شناختی مهم هستند، زیرا زمینه ساز نقش‌ها در بزرگ‌سالی بوده، نقش‌هایی که اصولاً اجتماعی هستند و فقط می‌توانند از طریق تلاش برای کسب هویت خود برآورده شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در هر جامعه‌ای اگر متناسب بافرهنگ آن امکاناتی جهت تعلیم و تربیت جوانان صورت نگیرد امکان عبور از گذار نوجوانی سخت‌تر خواهد شد، آسیب این مرحله از رشد باعث بروز اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی آنان می‌شود.

دکتر منطقی با بیان اینکه تحقیقات متعدد نشان‌ می دهد که عوامل مختلف فردی، اجتماعی، محیطی و ژنتیکی در بروز ناهنجاری‌ها مؤثرند که از جمله این عوامل می‌توان به نقش هنجارهای فرهنگی، روابط اجتماعی، گروه‌های همسالان و آرزوهای بی‌حد و مرز اشاره کرد. تعارضات والدین و فرزندان، عدم آگاهی والدین از ویژگی‌های رشدی دوران نوجوانی و جوانی و روش‌های تربیتی مناسب جوانان یکی از مهمترین عوامل ایجاد آسیب در نوجوانان است که می توان با توانمندسازی خانواده‌ها، شناخت و آگاهی بیشتر والدین از نحوه ارتباط مؤثر با نوجوانان و جوانان، سبک‌های فرزندپروی مناسب، شناسایی به‌موقع فرزندان در معرض آسیب در ارتقای سلامت و خانواده سالم گام‌های مؤثری برداشت.

وی با تقدیر از عملکرد دانشگاه ها در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، با اشاره به آسیب های اجتماعی نو به ویژه شبکه های اجتماعی در جامعه و دانشگاه، خواستار تعامل و هم فکری برای مقابله با آنها شده و گفتند: باید با تعامل و همکاری برای پیشگیری از پیامدهای آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به  موضوع آسیب های اجتماعی یکی از مسائلی مهم است که در چند دهه گذشته مطرح بوده و مهمترین هدف از تشکیل این کارگروه شناسایی ریشه آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها و برنامه ریزی جهت مقابله با آن هاست.

کد خبر 93616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد