شاهرود | نگهداری از ۵۵ کودک و نوجوان در مراکز شبه خانواده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود: به ۵۵ کودک و نوجوان در ۴ مرکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی شهرستان خدمات آموزشی و نگهداری ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ حسن غربا در خصوص نحوه خدمت رسانی در مراکز شبه خانواده اظهار داشت: از آنجائیکه رشد عاطفی و فرهنگی افراد بدون وجود خانواده دچار اختلال می شود و لازم است در این زمینه خدمات تخصصی ارائه شود طبق قانون سازمان بهزیستی موظف شده است خانه هایی را تحت عنوان مراکز شبه خانواده تاسیس نماید.

وی تصریح کرد: مراکز شبه خانواده تلاش نموده است با شبیه سازی موقعیت و ماهیت خانواده برای کودکان بدون سرپرست موثر و سرپرست غیرموثر، محیطی طبیعی از یک خانواده ایجاد و پیوندهای عاطفی و صمیمانه بین کودکان و سرپرستان را حاصل نماید.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت ۴ مرکز شبه خانواده در شهرستان خبر داده و افزودند: هم اینک ۵۵ کودک و نوجوان بدون سرپرست موثر و سرپرست غیر موثر در این مراکز نگهداری می شوند که گروه های سنی ایشان  شیرخوار تا سه سال و ۷ تا ۱۲ سال است که در این مراکز خدمات مراقبتی، آموزشی و تحصیلی، درمانی، مددکاری و...رائه می گردد.

غربا تعداد کودکان پذیرش شده در سال جاری را ۱۶ نفر عنوان کرده و ادامه داد: در طی این مدت ۱۰ کودک با اجرای فعالیت های تخصصی، مددکاری و حمایتی از مراکز به خانواده زیستی و ۸ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند.

وی با تاکید بر اهمیت رشد کودکان در کانون گرم خانواده اظهار داشت: سازمان بهزیستی در صدد است با اجرای هر چه بیشتر طرح امین وقت برای کودکان سرپرست غیر موثر و فرهنگ سازی در این خصوص، کودکان را در فضای گرم خانواده قرار دهد.

کد خبر 93225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد