رودان | در نهضت ملی مسکن ۲۲۲ نفر از مددجویان مراحل ثبت نام خود را نهایی کردند

رییس بهزیستی رودان گفت : در نهضت ملی مسکن ۲۲۲ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان مراحل ثبت نام خود را نهایی کردند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ رییس بهزیستی شهرستان رودان در حاشیه نشست با کارشناسان حوزه تخصصی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توانمند سازی و بهبود معیشت خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای معلول و ایتام ساخت مسکن مناسب می‌باشد که سازمان بهزیستی با همراهی نهادهای همکار وتخصیص تسهیلات بلاعوض برای مددجویان واجد شرایط، بستر خانه دار شدنشان را تسهیل می‌نماید.

حمیده بازگشا جاودان ادامه داد: هدف سازمان بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف خود می‌باشد و در این راستا با اعطای تسهیلات خود اشتغالی و کار فرمایی در تلاش است تا با ایجاد بنگاه‌های اشتغال محور موجبات بهزیستن مددجویان را فراهم آورد.

به گفته رییس بهزیستی رودان تاکنون ۵۰۱ واحد مسکونی در قالب طرح جامع مسکن برای مددجویان خودمالک ساخته شده که ۳۸ واحد در شهر و مابقی در روستا می باشد.

وی تصریح کرد : در نهضت ملی مسکن ۲۲۲ نفر از مددجویان مراحل ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۷۰ نفر زن سرپرست خانوار، ۲۵ نفر معلول سرپرست ، ۳۵ نفر معلولین ذهنی می باشند.

جاودان با ابراز امیدواری و ضمن سپاس از تلاش کارشناسان حوزه مسکن ، جذب ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخت برای ۱۲۸ نفر از مددجویان را مایه افتخار دانست و به سبب جذب اعتبار بلاعوض ودیعه مسکن با میانگین سرانه ۴۰۰ میلیون ریال جهت ۳۶ نفر راهبری نمودن توانمندسازی را ممکن دانست.

 رییس بهزیستی شهرستان رودان در پایان با اشاره به تعامل بین بخشی نهادها و بانک های عامل چالش پیش رو را عدم وجود اعتبار کافی جهت پوشش ۹۰ نفر از فاقدین مسکن روستایی و ۳۱۳ نفر جاماندگان از ثبت نام عنوان کرد.

کد خبر 93001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد