افتتاح کلینیک توانپزشکی شهرستان بویراحمد و تجهیز کلینیک های شهرستان گچساران

امروز صبح با حضور دادستان استان ، فرماندار شهرستان بویراحمد ،مدیرکل و معاونین اداره‌کل بهزیستی استان ، رئیس و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بویراحمدکلنیک توانپزشکی این شهرستان افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد/امروز چهارشنبه 1402/8/3 با حضور دادستان استان  ، فرماندار شهرستان بویراحمد ،مدیرکل و معاونین  اداره‌کل بهزیستی استان ، رئیس  و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد و رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد کلنیک توانپزشکی این شهرستان افتتاح گردید.

آریا مدیر کل  بهزیستی استان در این افتتاحیه گفتند با توجه به اینکه تامین هزینه‌های گسترده افراد دارای معلولیت خصوصا افراد فلج مغزی  که نیازمند ترکیبی از گفتار درمانی کاردرمانی فیزیوتراپی  ارتز و پروتز می باشد در کنار تعرفه های فزاینده این خدمات باعث ایجاد هزینه های غیرقابل تصوری برای خانواده ها بوده که از توان غالب خانواده ها خارج می باشد و با توجه به جلسات مکرر در طول چند ماه گذشته با حضور روسای شهرستانها و  بررسی پتانسیل های موجود و چالشهای   وضعیت نیروی انسانی فضای فیزیکی و تجهیزات راه اندازی کلینیکهای شهرستان بویراحمد در دستور کار قرار گرفت.

رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود این کلینیکها متشکل از سه بخش فیزیوتراپی، کاردرمانی ، گفتاردرمانی می باشد که علاوه بر دستگاههای لیزر ، انواع تنس و استیمولاتور ، پارالل و انواع  استاندینگ برد و تیلت تیبل ، تخت الکتریکی ترکشن گردن ، دستگاههای پسیو افزایش دامنه حرکتی و...  که برخی از این دستگاهها بسیار کمیاب بوده و این مرکز  جز محدود کلینیکهای استان می باشد که به این دستگاه ها مجهز است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت پیرو رسالتی که در این خصوص داشته‌ایم مشکلات دو شهرستان بزرگ دیگر را نیز در این خصوص بررسی و اقداماتی نیز صورت گرفته است،
ایشان افزدوند شهرستان گچساران از لحاظ تجهیزات بررسی شد و قریب به یک میلیارد تومان تجهیزات برای این شهرستان تامین و طی روزهای گذشته تحویل داده شدوشهرستان کهگیلویه مشکل فضای فیزیکی داشت که از طریق برنامه بودجه استان طی یک ماه گذشته رایزنی‌های لازم انجام گرفت جهت تامین فضای فیزیکی و همزمان صدور مجوز برای کلینیک های توانپزشکی  پیگیری شد ، که امیدواریم‌بتوانیم‌ کلینیکهای  این شهرستان را طی شش ماه آتی و در صورت حل شدن زودتر  مشکل فضای فیزیکی کمتر از سه ماه آینده آماده افتتاح کنیم.
یکی از مهمترین چالش‌ها برای حفظ این مراکز وجود نیروی انسانی متخصص می‌باشد که ضمن برنامه ریزیهای طولانی مدت در این خصوص سازمان از ورود نیروهای توانپزشکی مورد نیاز به صورت طرح طبق مطابق ظرفیتهای موجود استقبال می کند.

کد خبر 92966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد