برگزاری اولین کارگروه مشورتی با فعالین و موثرین حوزه افراد دارای معلولیت

مدیرکل بهزیستی استان: والاترین و مهم ترین وظیفه این کارگروه ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت با حفظ شان و منزلت ایشان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان اولین کارگروه مشورتی با فعالین و موثرین حوزه افراد دارای معلولیت به ریاست مشاور استاندار در امور توانخواهان و مدیرکل بهزیستی استان و با حضور معاون و کارشناس معاونت توانبخشی بهزیستی استان برگزار شد.

دکتر منطقی در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از دیدار و حضور فعالین حوزه معلولین در بهزیستی استان، با گرامیداشت یاد روز ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جانی و محکوم کردن جنایات و کشتار مردم بی دفاع غزه افزودند: یکی از وظایف انسانی در کنار مظلومان بودن است فرا از افکار سیاسی، رنگ پوست، مذهب و ... که ما نیز این حوادث و جنایات را محکوم کرده و همانند گذشته در کنار مردم بی دفاع فلسطین هستیم.

مشاور استاندار در امور توانخواهان گفت: هدف از تشکیل شورای مشورتی در حوزه افراد دارای معلولیت ارتباط مستقیم و مستمر با فعالین این حوزه بمنظور برنامه ریزی و استفاده از خرد جمعی است تا بتوان تصمیمات موثر و پایداری در این امر برداشت چرا که استفاده از ظرفیت افراد دخیل در یک فعالیت دستیابی به اهداف پیش بینی شده را دستیابی تر می نماید.

وی با اعلام آمادگی در پذیرش علاقه مندان و موثرین حوزه معلولین به کارگروه مشورتی ادامه دادند: والاترین و مهم ترین وظیفه این کارگروه ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت با حفظ شان و منزلت ایشان است.

مدیرکل بهزیستی استان محور ها و شاخص های اصلی در این کارگروه را ارتقاء سطح زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت از مسیر درست و نتیجه محور بودن، تقویت و تاسیس انجمن های معلولین در شهرستان ها، ارتباط موثر، پایدار با جامعه معلولین، مطالبگری از مجریان و عوامل موثر در امور توانخواهان، شناسایی استعدادهای جامعه هدف و شناسایی این افراد به آحاد جامعه و ... بیان داشتند.

در ادامه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده فی مابین اعضاء بحث و تبادل نظر و مصوباتی به تصویب رسیده شد و همچنین پیشنهادتی بمنظور برگزاری روز جهانی و هفته ملی معلولین در آذر ماه نیز مطرح شد.

کد خبر 92890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد