گرامی داشت روز ملی فرزند خواندگی در بهزیستی استان اردبیل

با عنایت به تصویب قانون حمایت از کودکان ونوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در دوم آبان ماه سال ۱۳۹۲ و نامگذاری این روز به نام "روز ملی فرزندخواندگی" از خانواده های منتخب فرزندپذیر استان در مراسمی که به همین مناسبت با حضور گرم مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیتها و تلفیق اجتماعی بهزیستی کشور و مدیرکل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد و امور حقوق استانداری در حاشیه برنامه نشست صمیمی محلات کم برخوردار شهرستان اردبیل برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ضمن گرامیداشت این روز گفت: با توجه به تغییر نگرش و انتظاراتی که متقاضیان از برنامه فرزندخواندگی و حضانت کودکان بی سرپرست از سازمان بهزیستی هست، روز به روز شاهد افزایش مراجعات و رشد تقاضاهای مردمی به منظور قبول حضانت فرزندان بی سرپرست در جامعه هستیم

امیدوار اضافه کرد: همانطور که آمار نشان می دهد تعداد متقاضیان حضانت کودکان در سنین بالا نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است وشاهد هستیم  تعداد مراجعان ومتقاضیانی که برای درخواست حضانت به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند و تشکیل پرونده می دهند چندین برابر تعداد کودکانی است که به دلیل مشکلات قانونی و حقوقی به جهت حضانت به سازمان بهزیستی سپرده می شوند.

وی ادامه داد: فرایند پذیرش و ثبت نام افراد از طریق مراجعه به سایت فرزندخواندگی بوده و در مراحل بعدی پس از تکمیل اطلاعات اولیه و تعیین زمان مصاحبه ومشاوره، از افراد حائز شرایط دعوت به مصاحبه حضوری به عمل می آید.

معاون امور اجتماعی در ادامه یادآور شد: وظیفه و کار سنگین بهزیستی پس از صدور حکم حضانت به خانواده ادامه می یابد و در پروسه نظارت و پایش به صورت مرتب فرایند فرزندخواندگی در خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مسئول افزود: تنها مرجع قانونی فرزندخواندگی کشور، سازمان بهزیستی است که از طریق ارتباط تنگاتنگ با دادگستری نسبت به اجرای وظایف قانونی خود اقدام می نماید.

لازم به توضیح است از سال ۱۳۸۰ تعداد ۲۶۱کودک و نوجوان به متقاضیان حائز شرایط فرزندخواندگی واگذار شده است ودر سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۷ مورد حکم حضانت از طریق قضات محترم دادگستری به سازمان بهزیستی واصل گردیده است که به مرحله اجرا در آمده است.

وی در خاتمه ۲ آبان روز ملی فرزندخواندگی را به عوامل و همکاران دخیل در موضوع و خصوصاً خانواده های فرزندپذیر تبریک گفتند و از زحمات و نیات خانواده ها به ویژه خانواده هایی که به پذیرش افراد دارای معلولیت و کودکان نیازمند درمان اعلام آمادگی می نمایند قدردانی نمود.

گفتنی است در حاشیه این مناسبت به اتفاق جمعی از کارشناسان دستگاههای اجرایی و مسئولین بهزیستی از کودکان حاضر در مرکز شیرخوارگاه (حورا) و خانه امام رضا (ع) بازدید بعمل آمد.

کد خبر 92870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد