بیش از ۱۴ هزار مددجوی بهزیستی کشور در دوره های آموزش مجازی قرآن شرکت کردند

قم- ایرنا- نماینده سازمان بهزیستی کشور در طرح محله های کم برخوردار گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ مددجوی بهزیستی از سراسر کشور در دوره های آموزشی مجازی تفسیر و معارف قرآن شرکت کردند.

حسین سیف اللهی عصر دوشنبه در حاشیه اجرای طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور که امروز در برخی محلات قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور با توجه به وظایف قانونی خود در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و حمایت از افراد و خانواده های نیازمند جامعه بخش اعظم فعالیت های خود را به توسعه برنامه های فرهنگی با هدف توانمندسازی فرهنگی مخاطبین خود قرار داده است.

وی ادامه داد: به همین منظور هرساله فعالیت ها و اقدامات فرهنگی متعددی برای گروه های مختلف جامعه هدف اجرا و پیگیری می شود.

سیف اللهی هدف از اجرای برنامه های فرهنگی را پرورش انسان های مؤمن، معتقد، مسلمان و آشنا به وظایف و تکالیف شرعی، مستقل و متکی به خود در چارچوب ارزش ها و مفاهیم فرهنگ ملی و مذهبی عنوان کرد.

وی اساسی ترین برنامه های فرهنگی را برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت خواند و افزود: با اقداماتی چون تشکیل شورای عالی قرآن با همراهی اساتید و مدیران قرآنی کشور، برگزاری مسابقات سالانه فرهنگی آموزشی قرآن و عترت ویژه جامعه هدف و کارکنان که در سال گذشته با حضور فعال ۶۰ هزار نفر از افراد تحت حمایت در رشته های حفظ، ترتیل ، اذان و بخش هنری برگزار شد.

ایجاد کانون های قرآن و عترت در ۲۷ استان کشور

نماینده سازمان بهزیستی کشور در طرح محله های کم برخوردار ایجاد کانون های قرآن و عترت را به عنوان مراکزی برای ارتقای دانش و توسعه فعالیت های قرآنی در استان ها بیان و تصریح کرد: در سال گذشته این کانون ها در ۲۷ استان فعال شدند که برگزاری مستمر محافل انس با قرآن کریم برای کارکنان و جامعه هدف از جمله برنامه های این کانون ها است.

به گفته این مقام مسوول در۶ ماهه گذشته حدود یک هزار و۲۰۰ محفل انس با قرآن کریم در سراسر کشور برگزار شده است.

برگزاری جشن تکلیف برای بیش از یک هزار کودک بی سرپرست کشور

وی از برنامه های فرهنگی سازمان در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز با همکاری ستاد اقامه نماز کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشن تکلیف فرزندان بی سرپرست تحت حمایت سازمان و فرزندان کارکنان که در سال ۱۴۰۱ در استان ها تعداد ۳۸۵ نفر از دختران مراکز شبانه روزی و ۲۱۳ نفر از پسران این مراکز و ۶۹۷ نفر از فرزندان کارکنان از برنامه های این جشن برخوردار شدند.

مدیر دفتر معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه جامعه هدف و کارکنان، مسابقات فرهنگی نماز با عنوان جشنواره نماز و مهدویت، تبدیل محتواها و کتب نمازی و مهدویت به صورت گویا برای نابینایان که در سال گذشته ۶ عنوان کتاب به صورت گویا تبدیل شد، از دیگر برنامه های فرهنگی است.

سیف اللهی فعالیت های هنری را از دیگر برنامه ای فرهنگی سازمان بهزیستی کشور عنوان و بیان کرد: از طریق برگزاری دوره های آموزشی هنری مثل نقاشی، عکاسی و گرافیک، برگزاری نمایشگاه از آثار هنری مددجویان، برگزاری جشنواره های هنری مانند جشنواره داستان سرایی ناشنوایان و حمایت از آثار و تولیدات هنری جامعه هدف از جمله برنامه های هنری اجرا شده این نهاد است.

اعزام سه هزار مددجو و فرزندان بی سرپرست به کربلا

اجرای برنامه های فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین با ارائه خدمات تخصی سازمان به زائرین چون تعمیر ویلچر، ارائه واکر، و تجهیزات کمک توانبخشی، اعزام حدود سه هزار نفر از مددجویان و فرزندان بی سرپرست تحت حمایت سازمان که زیارت اولی بودند به کربلای معلی در سالجاری، استقرار اورژانس اجتماعی در مسیر های پیاده روی، تشکیل ستاد گمشدگان از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی است که سیف اللهی به آن اشاره کرد.

فعالیت ۸۰ هیات مذهبی مددجویان بهزیستی کشور

سیف اللهی به توسعه هیات های مذهبی مددجویان بهزیستی کشور اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ هیات مذهبی مددجویی در کشور فعال است.

اعزام مددجویان زیارت اولی به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای جهادی، همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج فرهنگ مطالعه برای مددجویان، برگزاری همایش های فرهنگی چون همایش ادبیات عاشورایی ، همایش شعر علوی از جمله سایر برنامه های فرهنگی شاخص سازمان بهزیستی مورد اشاره سیف اللهی است.

طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت رسانی به افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار روز دوشنبه با حضور سیف الهی نماینده سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان، معاونین و کارشناسان بهزیستی استان، نماینده استاندار، نمایندگان کمیته امداد، نیروی انتظامی،بخشداری، دهیار، مدیریت بحران، مسوولان استانی و شهرستانی و گروه های جهادی در برخی مناطق قم برگزار شد.

این طرح ملی به‌منظور حضور میدانی، ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان بهزیستی با استقرار میز خدمت در این مناطق و پاسخگویی به نیاز مراجعان با رویکرد محله ‌محوری، حل‌ مساله و ظرفیت ‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردار سراسر کشور در حال اجرا است.

در استان قم سه منطقه کم برخوردار روستای قمرود از بخش مرکزی، محله دروازه ری و امین آباد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

کد خبر 92273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد