در رسانه| مدیرکل بهزیستی اردبیل مطرح کرد:
وجود بیش از ۳۰۰۰ پرونده معلولین دارای اختلال بینایی در اردبیل

آزنا آنلاین- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد معلولین دارای اختلال بینایی در استان اردبیل ۳ هزار ‌و ۴۳۵ پرونده است.

حامد رضایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در اردبیل اظهار کرد: تعداد معلولین دارای اختلال بینایی در اردبیل ۳ هزار و ۴۳۵ پرونده است که نزدیک ۱۶ درصد از این پرونده مربوط به اختلال بینایی خیلی شدید است.

وی تعداد مستمری بگیران نابینای اردبیل را ۲ هزار و ۵۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۲۴۱ نفر مربوط به اردبیل، ۴۲۹ نفر مربوط به مشگین‌شهر، ۱۷۶ نفر مربوط به بیله‌سوار، ۱۲۴ نفر نمین، ۶۸۷ نفر پارس‌آباد، ۲۵۱ نفر گرمی و مابقی از شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، انگوت، سرعین کوثر و نیر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عمده دلیل نابینایی در استان اردبیل را مادرزادی عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۵۳ نفر به صورت مادرزادی، ۵۱۹ نفر بر اثر بیماری، ۸۲ نفر ژنتیک و ۱۲۶ نفر به صورت ژنتیک و ۴۵۵ نفر به علت سایر موارد دچار نابینایی هستند.

رضایی با بیان اینکه نابینایان همانند سایر معلولان در رشته‌های ورزشی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در اکثر رشته‌های ورزشی از جمله جودو، گلبال، وزنه‌برداری، شطرنج، شنا، دو و میدانی نابینایان استان حضور فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان ضمن کمک به هیأت‌های ورزشی نابینایان در تلاش است بیش از پیش حمایت‌های خود را از آن‌ها در جهت شکوفایی استعدادهای ورزشی روشندلان افزایش دهد تا نابینایان بتوانند به جهان ثابت کنند معلولیت محدودیت نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به تهیه ۲۸۰ مورد وسایل کمک توانبخشی برای جامعه معلولان استان، گفت: این خدمات در حوزه‌های تحصیلی، ورزشی، فرهنگی و توانبخشی بوده است.

رضایی به غربالگری ۵۹ هزار کودک سه تا ۶ ساله در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نتیجه این غربالگری ۱۰۴ نفر به چشم پزشک ارجاع و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تعدادی نیز عینک تهیه شد.

کد خبر 92003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد