در رسانه | ادارات کل اردبیل مشاور امور معلولان را به استانداری معرفی کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل استان خواست، نماینده یا مشاور خود در حوزه معلولان را جهت تسهیل و تسریع امور جامعه هدف، به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رضوان باقلاچی در همایشی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در سالن اجتماعات بیمارستان قائم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به همراه سایر دستگاه‌های متولی وظیفه دارد بسترهای لازم را برای حل مشکلات نابینایان فراهم کند و اداره کل بهزیستی نیز با تلاش‌های شبانه روزی در این راستا گام برمی‌دارد.
وی از دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز اماکن عمومی و خصوصی خواست، اجرای مفاد آئین‌نامه مناسب‌سازی اماکن عمومی و خصوصی با وضعیت جسمی و حرکتی معلولان و نابینایان را جدی بگیرند و بر نقد عملکرد متولیان امر در این خصوص تاکید کرد.
باقلاچی با اشاره به گستره جامعه هدف، محدودیت‌های اعتباری و کمبود امکانات بهزیستی تاکید کرد: بهتر است این اداره کل با نابینایان و سایر جامعه هدف خود به منظور طرح و بررسی و رفع مشکلات آن‌ها نشست‌های دوره‌ای برگزار کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این آئین، پیشگیری از معلولیت‌ها را دغدغه بزرگ این اداره کل اعلام کرد و افزود: از ناحیه معاونت پیشگیری از معلولیت‌ها، با غربالگری و ارائه مشاوره برای جلوگیری از تولد افراد معلول تلاش می‌کنیم.
حامد رضایی به غربالگری ۵۹ هزار کودک سه تا ۶ ساله در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در نتیجه این غربالگری ۱۰۴ نفر به چشم پزشک ارجاع و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تعدادی نیز عینک تهیه شد.
وی ارایه بیش از ۲۸۰ وسایل کمک توانبخشی به جامعه معلولان را از دیگر خدمات اداره کل بهزیستی برشمرد و افزود: هر چند خدمات ما در شان معلولان عزیز نیست، اما از همه ظرفیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برای خدمت در حوزه‌های تحصیلی، ورزشی، فرهنگی و توانبخشی استفاده می‌کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، انجمن نابینایان استان را از مجموعه‌های موفق، پر افتخار و مرتبط با سایر دستگاه‌ها دانست و وجود نابینایان و معلولان صاحب نام در سطوح جهانی، ملی و استانی را نشانه ظرفیت بالا و اراده استوار معلولان استان در دستیابی به قله‌های افتخار اعلام کرد.
اجرای موسیقی، شعرخوانی، قرائت قرآن توسط نابینای حافظ کل کلام الله مجید، ارایه نقد و نظر از سوی چند نابینا، تجلیل از معلولان قهرمان و مدال آور مسابقات و جشنواره‌ها و پذیرایی، از بخش‌های قابل ذکر برنامه گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در اردبیل بود و بنا بر اعلام اداره کل بهزیستی این استان، فردا (دوشنبه) نابینایان در شهر اردبیل به همین مناسبت پیاده روی خواهند کرد.

کد خبر 91998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد