گرامی داشت هفته ملی کودک با شعار" کودکی بهتر، زندگی بهتر" در بهزیستی استان

۱۶ مهر ماه هرسال به عنوان روز ملی کودک در ایران شناخته شده است در این روز و هفته پیش رو برنامه های مختلفی برای کودکان اجرا می شود و بر اهمیت جایگاه آنها تاکید بیشتری می شود. و هر سال به مناسبت بزرگداشت روز کودک روز شمار هفته ملی کودک در تمامی استانهای کشور اجرا می شود و هر روز آن به یک برنامه اختصاص پیدا می کند. لذا هفته ملی کودک امسال با شعار " کودکی بهتر، زندگی بهتر" نام گذاری شد.

یکی از مهمترین  جامعه هدف بهزیستی کودکان  کار وخیابانی زیر ۱۸ سال (دختر و پسر) می باشند که به علت هایی مانند کار و زندگی در خیابان، بد سرپرستی و بی سرپرستی در معرض انواع آسیبها و مخاطرات اجتماعی  قرار می گیرند که  با شناسایی بموقع  مورد حمایت  حوزه  اجتماعی بهزیستی قرار گرفته اند.

 دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اقدامات موثر و مفیدی در حمایت های اجتماعی و روانی از کودکان در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی به ویژه  کودکان  کار وخیابانی را به عمل می آورد.

  این دفتر در زمینه کودکان اهدافی مانند ساماندهی کودکان کار و خیابان - کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وارده به آنان-  حمایت های اجتماعی و روانی از کودک و خانواده  در راستای توانمند سازی - ارائه آموزش مهارت های فردی، اجتماعی و خانوادگی -حمایت از حقوق کودکان و حفظ منافع عالیه آنان - ارتقای آگاهی های کودکان گروه هدف از آسیب های اجتماعی  وپیگیری وضعیت تحصیلی آنان  را دنبال می نماید.

در حال حاضر تعداد ۲۹۲ کودک کار وخیابانی در ۶ ماهه اولل سال جاری تحت حمایت های روانی واجتماعی بهزیستی استان قرار دارند و از خدمات تخصصی مددکاری – روانشناسی – مشاوره ای – آموزشی – پزشکی – روانپزشکی – کمک های مالی بلاعوض و...  بصورت کاملا"رایگان برخوردار می گردند.

در همین راستا  به مناسبت هفته ملی کودک برنامه هایی برای کودکان کار وخیابانی خدمت گیرنده  از مراکز تحت امر از جمله  برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی –حضور در اماکن عمومی با شعارهای  روز جهانی کودک با هدف اگاهی بخشی عمومی- انجام بازیهای گروهی  ومفرح برای کودکان - بازدید کودکان از اماکن متبرکه - تاریخی - دیدنی- فرهنگی - برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته بین کودکان  با موضوع مرتبط و اهدا ء جوایز به آثار برتر- برگزاری کارگاه های آموزشی برای کودکان و والدین با موضوع آسیبهای اجتماعی تهدید کننده کودکان  در سطح استان برگزار می گردد.

کد خبر 91750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد