دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی موتور متحرک قانون

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در آئین افتتاح نشست تخصصی کارشناسان حقوقی سراسر کشور گفت: دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی باید موتور متحرک قوانین مرتبط بوده و دستگاه‌هایی که ترک فعل نموده‌اند را در راستای اجرای عدالت معرفی نمایند.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سید محمد موسویان افزود: به لحاظ تکالیف و وظایف قانونی، اقداماتی که کارشناسان حقوقی بهزیستی به موجب قانون انجام می‌دهند در دستگاهی است که حامی و حمایت‌کننده است و نوع ارباب رجوع آن هم متفاوت است.

وی ادامه داد: نوع ارباب رجوع در بهزیستی نشان‌دهنده سختی کار است و تکریم این افراد به نسبت ارباب رجوع در دیگر اداره‌ها متفاوت است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، قانون حمایت از خانواده و کنوانسیون‌های حقوق کودک، قانون جامع حمایت از معلولان و ... را از جمله قوانین مرتبط دستگاه قضا و بهزیستی عنوان کرد.

موسویان با اشاره به اینکه در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قوانین مترقی و خوبی آمده است، اظهار کرد: قانون، تکالیفی را برای دستگاه‌ها پیش‌بینی کرده و مهمتر از آن تعیین مجازات برای عدم انجام تکالیف است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی باید موتور متحرک این کار باشند و دستگاه‌هایی که ترک فعل نموده‌اند را در راستای اجرای عدالت معرفی نمایند، هر چند ممکن است این دو دستگاه نیز خود موجب ترک فعل شوند که آنها نیز باید مجازات شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر مطالبه‌گری از دستگاه‌های مجری، تصریح کرد: درست است که بهزیستی متولی کار و نسبت به بقیه دستگاه‌ها، خاص است اما این به معنای سلب تکلیف از دیگر دستگاه‌ها نیست و باید از دستگاه‌هایی چون؛ صدا وسیما، آموزش و پرورش و... در خصوص انجام تکالیف مطالبه‌گری کرد.

موسویان ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام دهند هدایت کار برای بهزیستی و دستگاه قضایی آسان‌تر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست دوروزه تخصصی کارشناسان حقوقی بهزیستی سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان از امروز آغاز به کار کرد.

کد خبر 91500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد