امور حقوقی باید به سمت پیشگیری حرکت کند

نشست تخصصی کارشناسان حقوقی بهزیستی سراسر کشور به میزبانی استان اصهان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ناصر چاووشی در آئین افتتاح این نشست تخصصی گفت: شرح وظایف امور حقوقی گسترده و اهمیت این واحد، واقعیتی غیرقابل انکار است، لذا  لازم است ساختار امور حقوقی به سمت پیشگیرانه باشد هرچند گاهی چاره‌ای جز مقابله نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: واحد حقوقی باید مدافع منافع سازمان بوده و برای ورود به پرونده‌ها، این مقابله اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: داشتن مهارت و تخصص سبب می‌شود تا مانع از بروز مشکل برای سازمان و جامعه هدف باشیم.

چاووشی با اشاره به اینکه باید مدافع و ضامن منافع سازمان در عقد قراردادها بود خاطرنشان کرد: دفاع در مجامع قضایی الزاما به نفع سازمان تمام نمی‌شود، لذا اگر موضوع پیشگیری به موقع در عقد قرارداد پرونده‌های سازمانی لحاظ شود، از هدرفت منابع سازمان در پرونده‌هایی که ممکن است به رای آن اعتراض وجود داشته باشد، جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان در سازمان بهزیستی کشور از  بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: پیشگیری در مبحث حقوقی، موضوعی مشهود نیست، لذا نشان آن آنجایی قابل ارزیابی است که تعداد پرونده‌های قابل دفاع سازمان در مجامع و محاکم حقوقی کاهش یافته باشد.

به گزارش روابط عمومی، نشست دوروزه تخصصی کارشناسان حقوقی بهزیستی سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان از امروز آغاز به کار کرد.

کد خبر 91485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد