حضور کارشناسان متخصص در واحد حقوقی امری ضروری است

رئیس مرکز امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح نشست تخصصی کارشناسان حقوقی سراسر کشور گفت: حضور کارشناسان متخصص در واحد حقوقی امری ضروری است و ضرورت وجودی فردی حقوقی به عنوان مشاور، به عنوان شخصیت مهم در هر سازمان باید نهادینه شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مهدی رحمانی با بیان این که فعالیت درسازمان بهزیستی  به معنای واقعی معامله کردن با خدا است، افزود: جامعه هدف بهزیستی در عام کلمه هیچ کس را غیر از خدا ندارند و در خاص مطلب از لحاظ قانونی، فرزندان انقلاب هستند. متولی این جامعه هدف، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: فرد معلول، کودک بی‌سرپرست، کودک کار و همه کسانی که به آنان خدمت می‌کنیم، اینها کسی را جز خدا ندارند  و وظیفه حاکمیت اسلامی است که متولی آنان باشد، لذا باید بدانیم کجاییم و چه می‌کنیم.

رئیس مرکز امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این حدیث حضرت علی (ع) که می‌فرمایند" الله الله فی‌الایتام"  اظهار کرد: معنای عام این حدیث، جامعه هدف بهزیستی هستند و جایگاه بهزیستی متفاوت از همه سازمان‌ها است.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه حقوقی در چهل سال گذشته اقدامات بسیاری موثری انجام شده است، یادآور شد:  نگاه ما به جایگاه حقوقی، نگاه خاصی است چون بخشی از خواسته‌های این جامعه در دست ما است و ما وکیل جامعه هدف در بهزیستی هستیم.  

وی تاکید کرد:  نگاه در امور حقوقی، نگاهی پیشگیرانه به معنای دفاع از حقوق سازمان است.

رئیس مرکز امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور، ارتقاء اداره کل حقوقی در چارت سازمان به مرکزامور حقوقی را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: این ارتقاء؛ افتخاری برای سازمان است.

رحمانی، بحث املاک و مستغلات سازمان را یکی از دلایل ضرورت ایجاد این نشست تخصصی عنوان کرد و افزود: اگر منافع جامعه هدف در دست ماست به همین واسطه املاک و مستغلات وجود دارد.

وی حضور کارشناسان متخصص در واحد حقوقی را امری ضروری دانست و گفت: ضرورت وجودی فردی حقوقی به عنوان مشاور، به عنوان شخصیت مهم در هر سازمان باید نهادینه شود، در این صورت هزینه‌های مادی و معنوی عارض بر سازمان کمتر از زمانی است که محکوم به حکم قضایی شده است.

رئیس مرکز امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور با پیشنهاد مطالعه تطبیقی برخی کشورها، گفت: چرایی خلوت بودن  دادگاه‌ها در بعضی از کشورها، ضرورت بررسی دارد و سپس در سیاستگذاری‌ باید از نتایج بررسی‌ها بهره برد در این صورت است که هزینه‌های بعدی کاهش پیدا خواهد کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: جایگاه واقعی حقوقی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید دیده شود، این موضوع، موضوع مهمی است که به عنوان خروجی همایش باید آن را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی این اتفاق افتاده و این نشست، برای رسیدن به نقطه نظر و تشریک آراء ثمره نگاه ویژه سازمان به مرکز حقوقی است.

به گزارش روابط عمومی، نشست دوروزه تخصصی کارشناسان حقوقی بهزیستی سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان از امروز آغاز به کار کرد.

کد خبر 91491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد