در رسانه | با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی.
طرح «همیار مادر و کودک» در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح «همیار مادر و کودک» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز پروین ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته کودک اظهار کرد: در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ ای به تحول بهینه کودکان در سراسر دنیا شده و برنامه‌های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه «طرح همیار مادر و کودک» یکی از طرح‌های موفق بهزیستی استان است، افزود: بیشتر این برنامه‌ها بر سلامت کودک متمرکز بوده و هدف آنها کاهش عوامل خطرساز و افزایش عوامل مؤثر بر رشد مناسب کودک است.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش‌بینی کننده تحول در کودکان است.

پروین ادامه داد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق توانمندسازی مادران در ایجاد رابطه دلبسته ایمن با کودک است.

وی خاطرنشان کرد: در طی این برنامه تلاش می‌شود تا نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی تغییر کند و بتواند سه مقوله مهم دلبستگی یعنی در دسترس بودن، پاسخگو بودن و حساس بودن را در رابطه با کودکش اجرا کند.

پروین با بیان اینکه این طرح برای مادران باردار و مادران دارای کودک زیر سه سال اجرایی می‌شود، گفت: هم اکنون این طرح در همه شهرستان‌های استان اردبیل در حال اجرا است.

کد خبر 91373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد