در جنگ کنونی دشمن دنبال تسخیر و فتح افکار آدمی است

در جنگ کنونی، اقدامات دشمن پنهان است، سربازهای دشمن آشکار نیستند، موج انفجاری در کار نیست. در این شیوه دشمن به دنبال فتح افکار آدمی است تا آن را تسخیر کند.

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش جهاد تبیین که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید، گفت: مقام معظم رهبری خیلی موجز و مختصر جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و واجب عینی عنوان می‌کنند درحالیکه امام خمینی جنگیدن و حضور در جبهه را یک واجب کفایی می‌دانستند. این تعابیر مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

محمد وحدتی با بیان اینکه در جنگ کنونی دشمن دنبال فتح سرزمین نیست بلکه دنبال فتح افکار آدمی است، گفت: در جنگ کنونی، اقدامات دشمن پنهان است، سربازهای دشمن آشکار نیستند، موج انفجاری در کار نیست. در این شیوه دشمن به دنبال فتح افکار آدمی است تا آن را تسخیر کند. در این جنگ دشمن از بیرون حمله نمی‌کند بلکه از داخل همان جامعه سرباز می‌گیرد. دشمن ذهن رادستکاری می‌کند و جای زشت و زیبا را تغییر می‌دهد، آنجاست که جامعه خودش دچار دوگانگی می‌شود و به ارزش‌ها، فرهنگ و هویت خود حمله می‌کند.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس باید به عرصه‌های جدیدی که دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی وارد میدان کرده است، پرداخته شود. در هیچ جنگی در دنیا بدین صورت نبود که تمامی قدرت‌های جهانی و قدرت‌های برتر منطقه از یک کشور حمایت کنند. هشت سال دفاع مقدس تنها عرصه‌ای بود که بیش از ۴۰ کشور پشت سر دشمن ایستاده بودند و از او حمایت می‌کردند و امکانات متعددی را دراختیارش قرار می‌دادند ولیکن علیرغم تمامی این حمایت‌ها نتوانستند حتی یک وجب از خاک این کشور را فتح کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی این تهدید را به یک فرصت و خود را به قدرت اول منطقه تبدیل کرد. دفاع مقدس سرمایه عظیمی است و ما هنوز هم سر سفره دفاع مقدس نشسته‌ایم. دشمنی که چنین ضربه‌ای خورده از روش‌های مختلف همچنان تلاش می‌کند تا این ملت را زمین بزند و توطئه‌های بعدی را پیچیده‌تر می‌اندیشد و وظیفه ما این است که به هوش باشیم.

کد خبر 90318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد