بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان تربت‌جام ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه‌روزی محبان علی (ع) در این شهرستان از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی و مشکلات این مرکز قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان تربت‌جام ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه‌روزی محبان علی (ع) در این شهرستان از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی و مشکلات این مرکز  قرار گرفت و با مددجویان در فضایی صمیمانه دیدار و از آنان دلجوئی نمود. مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان محبان علی(ع) تنها مرکز شبانه‌ویژه سالمندان در شهرستان تربت‌جام است که 25 نفر ظرفیت دارد و ماهیانه حدود 100 میلیون تومان به‌عنوان یارانه توسط بهزیستی به این مرکز پرداخت می‌گردد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این بازدید ضمن تاکید بر اینکه ارائه خدمات توانبخشی باید در این مراکز به صورت جدی پیگیری شود، گفت: گسترش و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات مراقبتی بهداشتی و توانبخشی از اهداف تاسیس مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان است. خدمات مراقبت‌های اولیه پزشکی و پرستاری در این مراکز با این هدف ارائه می شود تا از عوارض ناشی از کهولت سن و تغییرات فیزیولوژیکی بدن بکاهد و از ابتلا سالمندان به بیماری‌های این دوران پیشگیری کرده یا جهت درمان بیماری‌های موجود اقدام نماید. ارائه خدمات توانبخشی پزشکی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، توانبخشی روانی مانند مجموعه خدمات روانشناسی و روانپزشکی و توانبخشی اجتماعی که شامل خدمات مددکاری جهت افزایش سازگاری اجتماعی فرد و حل مشکلات اجتماعی سالمندان می‌شود، باید به‌طور جدی در این مراکز پیگیری شود.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به سختی و شرایط خاص کار در این مجموعه اذعان داشت: شاغلین در آسایشگاه افرادی برگزیده با خصلت‌های ناب انسانی هستند. این افراد با فراهم نمودن بستر زندگی مستقل جهت سالمندان با حفظ ابعاد شخصیتی در زمینه‌های ارتقاء اعتماد به نفس، کاهش وابستگی به دیگران، استقلال عاطفی و رشد شخصیت اجتماعی سالمندان فعالیت می‌کنند. خدمت در اینجا به‌منزله توفیقی از جانب پروردگار محسوب می‌گردد. اینجانب آروزی موفقیت و بهروزی برای تمامی همکارانی را دارم که در این مراکز فعالیت می‌کنند .

کد خبر 89022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد