در رسانه | ۲ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: به همت دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی این استان ایجاد شغل شد.

حسن شرفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در همین مدت نیز ایجاد فرصت اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی صورت گرفت همچنین امسال نیز برای هزار و ۳۰۴ مددجوی واجد شرایط خراسان جنوبی براساس تعهدات بهزیستی فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش بیش از چهار برابری تسهیلات اشتغال در سال گذشته و فراهم شدن زمینه اشتغال هزار و ۱۵۲ نفر گفت: همچنین سال گذشته ۳۰۶ نفر از مشوق بیمه ای بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبارات بهزیستی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ و در حوزه اشتغال ۴۴۹ هزار میلیون ریال بود که این میزان برای سال گذشته به یک میلیارد و ۴۹۵ هزار میلیون ریال رسید که این میزان اعتبار از افزایش چشمگیری برخوردار بود .

وی ادامه داد: اعتبارات تخصیص یافته تسهیلات خود اشتغالی بند ب تبصره ۱۶ سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۳.۵ برابری روبرو بود.

شرفی گفت: براساس تصمیم دولت، کارفرمایان واحدهای تولیدی که مددجویان بهزیستی را به‌ کارگیری کنند تا زمان بازنشستگی حق بیمه این افراد توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و همچنین در ازای بکارگیری هر مددجو مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت هفت ساله به آنان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: شرط سنی تمام مددجویان واجد شرایط توانمندسازی از طریق مشوق‌ها بین ۱۸ تا ۵۵ سال است.

لینک خبر: https://irna.ir/xjNm3X

کد خبر 88750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد