۱۰۰  واحد مسکونی به مددجویان  بهزیستی  واگذار شده است 

سرپرست بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۱۰ واحد مسکونی و ۱۱ طرح اشتغالزایی در هفته دولت خبر داد و گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون  تسهیلات مسکن جهت ساخت یا تکمیل ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این اداره  اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  نعمت ملکی با تاکید بر اهمیت تامین مسکن و اشتغال جامعه هدف بهزیستی جهت ایجاد استقلال اظهار داشت : از هفته دولت سال گذشته تاکنون حق  بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی  مددجویان بهزیستی  به تعداد یک هزار و ۵۵۰ (تثبیتی و جدید)  پرداخت شده و تسهیلات اشتغالزایی نیز برای یک  هزار و ۲۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۳ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است، تصریح کرد: ۲۳ واحد مسکن  در هفته بهزیستی به مددجویان تحویل داده شده است و همزمان با هفته دولت نیز ۱۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای عضو دو معلول و ایتام واگذار می شود.

این مقام مسئول تسهیلات پرداختی به ۱۱ طرح اشتغال را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:  این پروژه ها  در زمینه های چرم دوزی، خیاطی، تهیه و تعمیر کابینت، خواروبار فروشی، لوازم یدکی، زنبورداری و پرورش ماکیان در در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر به بهره برداری می رسد.

ملکی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کارفرمایی بهزیستی برای کارفرمایانی که زمینه اشتغال جامعه هدف بهزیستی را فراهم نمایند در ازای به کارگیری هر مددجو ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: سقف دریافت تسهیلات تا ۴ میلیارد برای حداکثر ۲۰ نفر مددجو است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف تأمین و احداث مسکن مددجویان است، ابراز داشت: گروهی از  جامعه هدف مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن بوده و مستاجر باشند از طرفی تحت پوشش حمایت های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بوده و اطلاعات آن ها در سامانه ارمغان ثبت شده باشد. همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن رانداشته باشند.

کد خبر 88175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد