برگزاری وبینار استانی طرح توانمندسازی خانواده محور– همیار مادر و کودک

به گزارش روابط عمومی، وبینار استانی طرح توانمندسازی خانواده محور- همیار مادر و کودک با حضور معاون توسعه پیشگیری، کارشناسان ستادی دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارشناسان شهرستان ها، مجریان و تسهیلگران طرح همیار مادر و کودک در همه شهرستان های استان اردبیل، با هدف تشریح و تبیین چگونگی اجرای طرح در سال جاری برگزار گردید.

در ابتدای وبینار، پروین، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل، ضمن بیان اهمیت طرح عنوان کرد: هدف اساسی از اجرای این طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی مادران در ایجاد رابطه دلبسته ایمن با کودک است. بر این اساس در طی این برنامه تلاش می‌شود تا نگرش مادران از مادرکامل به مادر کافی تغییر یابد تا با آگاهی و دانش بیشتر بتوانند سه مقوله مهم دلبستگی یعنی در دسترس بودن، پاسخگو بودن و حساس بودن را در عمل و در رابطه با کودکانشان اجرا نمایند.

در این جلسه افزایش برش شهرستان ها به 26 گروه و 520 نفر، همچنین تشکیل حداقل دو گروه در هر شهرستان مورد تاکید قرار گرفت. در ادامه وبینار برنامه زمان بندی و موضوعات جلسات فاز اول طرح برای مادران باردار و فاز دوم برای مادران دارای کودک زیر 3 سال، راهنمای تسهیلگران و راهنمای مادران، شیوه نامه اجرایی طرح و چگونگی تکمیل لیست مخاطبین تبین و تشریح گردید.

در پایان مقرر شد در اولین اقدام، بازاریابی اجتماعی موثر و اطلاع رسانی مناسب، به منظور جذب و ثبت نام مخاطبین علاقمند شرکت در این طرح در کلیه شهرستان های استان صورت گیرد و حداکثر تا پایان مهر ماه فرآیند اجرای طرح به پایان رسد.

کد خبر 87914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد