در رسانه | ۹۰ درصد معلولان خراسان جنوبی در منزل نگهداری می‌شوند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: حدود ۲۰ هزار معلول در این استان شناسایی و ثبت شده‌اند که ۹۰ درصد آنان در خانواده نگهداری می‌شوند.

شهرام شیخانی به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا خراسان جنوبی حضور یافت و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه هدف ما در خانواده هستند و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی به این معلولان برای اطلاع از حقوق قانونی خود بسیار مهم است.

وی با قدردانی از تلاش‌های ایرنا در پرداختن به مسائل اجتماعی افزود: برای افزایش دانش و به اشتراک گذاشتن اطلاعات نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم.

معاون امور توانبخشی که به همراه جمعی از مسوولان این اداره کل و نیابت از مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ایرنا حضور یافت، گفت: سازمان بهزیستی علاوه بر خدمات رسانی به جامعه معلولان در بخش آسیب‌های اجتماعی نیز فعالیت‌های مختلفی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه بهزیستی در مسائل و آسیب‌های اجتماعی دستگاه اصلی نیست اما بار سنگینی از انجام ماموریت در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، اعتیاد، کودکان کار و اقدام به خودکشی را برعهده دارد که باید مداخله شود.

شیخانی گفت: ساختار بهزیستی ذاتا مددکاری و دلسوزی است لذا نگاه غالب در این مجموعه خانواده محوری بوده از این رو رابطه بین بهزیستی و تشکل‌های مرتبط باید تقویت شود که رسانه‌ها به ویژه ایرنا در زمینه پر کردن این فاصله می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

وی انتشار اخبار امیدبخش را از دیگر ضرورت‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار است که اخبار مسرت بخش به جامعه هدف برسد و مردم از این حجم خدمات مطلع شوند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از اخبار امیدآفرین صفر شدن آمار پشت نوبتی‌های مستمری بگیر بهزیستی است که اولین بار محقق شد و نیاز است در سطح وسیع اطلاع رسانی شود تا از این رهگذر کسی پشت نوبت نباشد.

وی گفت: همچنین تقویت تشکل‌های مرتبط با بهزیستی، موسسات و واحدهای مددکاری از برنامه‌های بهزیستی است که رسانه می‌تواند فاصله‌های موجود را کم کند تا احساس رضایت و آرامش افزایش یابد.

شیخانی افزود: اعتمادسازی و امیدآفرینی نیاز روز جامعه است و رسانه در این زمینه می‌تواند کمک سازنده داشته باشد.

وی گفت: افزایش خدمات بیمه‌ای در بخش توانبخشی به خصوص برای تعرفه‌های خصوصی اقدام شاخص دیگری است که در دولت سیزدهم رقم خورد و بار هزینه‌های گروه هدف را کم می‌کند اما نیاز به اطلاع رسانی وسیع دارد.

لینک خبر: https://irna.ir/xjN8GS

کد خبر 87155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد