به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت

معاونین اداره کل بهزیستی استان، به مناسبت روز خبرنگار، ضمن حضور در رسانه های استان، با مدیران رسانه ای دیدار و فرارسیدن ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، رجبی معاون پشتیبانی و منابع انسانی به همراه شیخانی معاون توانبخشی، رحیمی معاون امورتوسعه پیشگیری، رضایی معاون امور اجتماعی، عرفی مدیر روابط عمومی و یوسفی مدیر فناوری اطلاعات این اداره کل در دفاتر روزنامه های امروز خراسان جنوبی، آوای خراسان جنوبی، زعفران و خبرگزاری های شبستان، ایسنا و ایرنا حضور یافتند تا ضمن تبریک فرارسیدن هفدهم مرداد ماه، سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار به مدیران مسئول، خبرنگاران و کارکنان این رسانه ها، گزارشی از اقدامات بهزیستی استان ارائه نمایند.

رجبی معاون پشتیبانی و منابع انسانی در این دیدارها گفت: سازمان بهزیستی آنچنان که باید در جامعه شناخته شده نیست؛ چراکه وقتی وارد ماهیت خدمات آن شویم با تنها دستگاه و یا به عبارتی تنها سازمان اجتماعی دولتی مواجه میشویم که در عین مظلومیت، خدمات سنگین و مهمی را به دوش می‌کشد. وی وجود حدود ٢٠ مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست، صدها مرکز و موسسه که با خدماتی نامربوط به هم مانند درمان اعتیاد، پیشگیری از اعتیاد، نگهداری از سالمندان و معلولین، بیماران اعصاب و روان، افراد ضایعه نخاعی مقیم در منزل، زنان سرپرست خانوار، تامین مسکن برای این عزیزان و در مواردی بسیار مهم پیشگیری از بروز معلولیت و آسیب های اجتماعی را نشان از تخصصی بودن خدمات بهزیستی دانست. وی مطالبه گری را یک مسئولیت سنگین برای رسانه ها در کنار اطلاع رسانی اعلام کرد و گفت: ما در بهزیستی آماده ارائه هرگونه پاسخگویی به رسانه ها هستیم.

رحیمی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان در این دیدار ها اشاره ای به فعالیت های بهزیستی استان خصوصا در حوزه پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی و معلولیت ها کرد و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه چشم و گوش جامعه هستند و قطعا در ایجاد فرهنگ سازی و ارائه خدمات مطلوب، بهزیستی را یاری نمایند.

رضایی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز ضمن اشاره به این مطلب که استانداری خراسان جنوبی، بهزیستی را متولی ۶ کارگروه از ۲۰  کارگروه استان قرارداده و این مهم، نشان از کثرت و اهمیت فعالیت های بهزیستی در جامعه دارد؛ به پاره ای از خدمات بهزیستی در حوزه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مردم جامعه موثرترین اقدام در ارائه خدمات مطلوب به جامعه است. رضایی راه اندازی خانه های بهزیست در محلات کم برخوردار، اجرای طرح ٢٠٢٠  محله کشور و... را بخشی از خدمات اجتماعی بهزیستی معرفی کرد که با هدف ایجاد توانمندسازی، آموزش، افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه اجرا میشود. وی ایجاد آگاهی در جامعه، فرهنگ سازی و معرفی خدمات نوین بهزیستی را از جمله مهمترین مباحثی اعلام کرد که نیاز به همراهی اصحاب رسانه با بهزیستی دارد و خبرنگاران و رسانه ها به عنوان افرادی که همیشه از بخش دولتی جلوتر هستند و شناخت بیشتری نسبت به نیازهای جامعه دارند و میتوانند یاریگر بخش های دولتی خصوصا بهزیستی باشند.

شیخانی معاون توانبخشی بهزیستی استان در این دیدار ها گفت: خدمات بهزیستی خدماتی تخصصی است و اینگونه نیست که بهزیستی صرفا حمایت مالی از جامعه هدف خود داشته باشد؛ لذا همیشه قبل و یا همراه با این حمایت، به ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف بوده است. وی ضمن اشاره به پاره ای از خدمات بهزیستی، از به روز بودن خدمات توانبخشی در حوزهای مختلف خبر داد و گفت: برای اولین بار طی ۴۰ سال اخیر و در دولت سیزدهم پشت نوبتی های دریافت مستمری به صفر رسیدند. شیخانی ماهیت نگاه به خدمات در بهزیستی را مددکار محور معرفی کرد و گفت: این مسئله باعث شده در بین چند دستگاه که در حوزه ای مشترک میتوانند اقدام نمایند، بهزیستی گاهاً به تنهایی با احساس مسئولیت و به شکلی میدانی و عملیاتی در موضوع ورود کند. معاون توانبخشی بهزیستی استان، رسانه ها و خبرنگاران را سفیران سلامت اجتماعی معرفی کرد و افزود: انتشار اخبار امید بخش، نیاز جامعه امروز ایران است و باید با جدیت به آن پرداخته شود.

کد خبر 87130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد