اشتغالزایی ۸۴۶ مددجوی بهزیستی قزوین تا پایان سال جاری

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه این دستگاه بر اساس تعهدات خود تا پایان سال جاری زمینه اشتغال ۸۴۶ مددجوی تحت پوشش را فراهم خواهد کرد،گفت: سال گذشته موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال مددجویان شدیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین توانمندسازی مددجویان بوده و مهم‌ترین عامل در تحقق این مهم نیز ایجاد اشتغال است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته زمینه اشتغال یک هزار و ۲۵۲ نفر از مددجویان بهزیستی در استان قزوین فراهم شد، اظهار کرد: به منظور ایجاد فرصت شغلی از محل تسهیلات اشتغالزایی به این افراد وام ارایه می شود.

دهباشی پور تصریح کرد: همچنین اعتبار تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین در سال جاری ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و اعتبار تخصیص یافته جهت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی نیازمندان ۲۶۳ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این مسوول گفت: امسال ۱۶۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان در دست ساخت داریم وهمچنین با انعقاد تفاهمنامه بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان درخصوص تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول فاقد مسکن شهری و روستایی ۵۱ واحد مسکونی (۴۵واحد مسکونی شهری و۶ واحد مسکونی روستایی) احداث می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه به مشارکت های مردمی مربوط به این دستگاه پرداخت و گفت: از ابتدای امسال در مراکز دولتی سه میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۵۱۱ هزار ریال به صورت نقدی، ۳۲ میلیارد و یک میلیون و ۱۴ هزار ریال به صورت غیرنقدی و یک میلیارد و ۹۹۲ میلیون و ۷۳۱ هزار ریال خدمات مشارکت‌های مردمی را جذب کرده است.

به گفته وی، از موسسات خیریه مشارکت‌های مردمی نیز ۳۰ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۴۳ هزار ریال به صورت نقدی، ۲۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال به صورت غیرنقدی و ۵۳ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۴۳۲ هزار ریال به صورت خدمات مشارکتی جمع آوری شده است.

دهباشی پور اضافه کرد: مجموع کمک‌های جذب شده از سوی مراکز دولتی و موسسات خیریه بهزیستی استان قزوین شامل ۳۴ میلیارد و ۳۹۷میلیون و ۵۵۴ هزار ریال به صورت نقدی، ۵۴ میلیارد و ۱۳۰میلیون و ۴۰۴ هزار ریال غیر نقدی و یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۲۰۵ هزار ریال مشارکت خدماتی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: کمک‌های نقدی مردمی به مراکز دولتی بهزیستی در سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی، غیر نقدی با افزایش ۷۴ درصدی و خدماتی با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بوده و در جمع کل ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر 86942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد