بهار| برگزاری اولین جلسه شورای سالمندان در فرمانداری

اولین جلسه شورای سالمندان در سال به ریاست "آقای نصرتی" معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و دبیری محمد قادری احسانپور سرپرست اداره بهزیستی شهرستان و با حضور سایر اعضاء در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بهار، در ابتدای جلسه قادری سرپرست اداره بهزیستی بهار و دبیرخانه شورای سالمندان، ضمن تسلیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی جمعیّت از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب، دستور کار جلسه را قرائت و گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای سالمندان در سال ۱۴۰۱  و پیگیری مصوبات آخرین جلسه ارائه نمود.

در این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بهار در خصوص لزوم توجه به جمعیت سالمندی عنوان نمود در حال حاضر پدیده سالمندی درحال افزایش می باشد و افراد سالمند در این سن نیازمند کمک های ویژه ای از سوی خانواده و جامعه می باشند.

وی در ادامه با توجه به روند رشد جامعه سالمندی در کشور از دستگاه های ذیربط خواست با برنامه ریزی و اقدامات مناسب تلاش بیشتری در جهت رضایتمندی سالمندان و بهبود کیفیت و رفع نیازهای روحی، جسمی، معیشتی و اجتماعی آنان کنند و از ظرفیت صدا و سیما برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی مردم نسبت به سالمندان استفاده نمایند.

در پایان سایر اعضا نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در این حوزه پرداخته و ضمن مروری بر شرح وظایف و مسئولیت دستگاه های مرتبط در این شورا، بر تشکیل جلسات به صورت مستمر تاکید و مصوباتی نیز به تصویب رسید.

کد خبر 86879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد