آگهی فراخوان انجام آزمایشات زنتیک غیر هول اگزوم

آگهی فراخوان انجام آزمایشات زنتیک غیر هول اگزوم منتشر شد.

معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در نظر دارد انجام آزمایشات ژنتیک غیر هول اگزوم را از طریق فراخوان واگذارنماید لذا متقاضیان ظرف یک  هفته از تاریخ انتشار فراخوان فرصت دارند درخواست های خود را بصورت کتبی (درخواست، رزومه کامل آزمایشگاه شامل تاریخ تاسیس، سوابق همکاری قبلی، پروانه تاسیس و مسئول فنی، تصویرکارت ملی موسس و مسئول فنی، لیست آزمایشات همراه با درج تعرفه و درصد تخفیف پیشنهادی) به معاونت پیشگیری واقع در میدان جهاد (طبقه دوم، دفتر پیشگیری از معلولیت ها) ارائه نمایند.

شرایط عمومی و اختصاصی آزمایشگاهها:

  • ارائه پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی معتبر.
  • انجام کلیه آزمایشات ژنتیک اعم از سیتوژنتیک و سیتومولکولار.

تبصره: در صورت تقاضا از سوی آزمایشگاههای تازه تاسیس، بررسی عملکرد منوط به انجام حداقل ۳ مورد آزمایش با تعرفه دولتی و ارسال به سازمان بهزیستی جهت ارائه به کمیته تخصصی منطقه ای خواهد بود.  

  • رعایت تعرفه های وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام و اعمال درصد تخفیف پیشنهادی نسبت به تعرفه بخش های خصوصی، دولتی و خیریه و عمومی غیردولتی (پروانه فعالیت) برای کلیه آزمایشات.
  • تبصره: متقاضیان همکاری می بایست لیست آزمایشات، همراه با تعرفه تعیین شده را تهیه و ضمن درج تعرفه مطابق پروانه در یک ستون، درصد تخفیف قابل ارائه برای هر آزمایش را در ستون جداگانه درج و پیوست درخواست تحویل نمایند. 

تبصره: در صورت نوسان بیش از ۲۰ درصد نرخ ارز نسبت به برآورد ریالی قیمت پیشنهادی آزمایشاتی که تعرفه آن ها از سوی وزارت بهداشت اعلام نمی گردد (هنگام عقد تفاهم نامه و در طول مدت تفاهم نامه)، طرف اول می تواند در صورت وجود اعتبار و تائید کمیته تخصصی و بازرگانی بهزیستی استان نسبت به بررسی و پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت اقدام نماید. (تاکید می گردد این تبصره صرفا در اختیار طرف اول بوده و برای طرف دوم حقی ایجاد نمی کند.)

  • رعایت کلیه استانداردهای ACMG  و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص انجام آزمایشات سیتوژنتیک و سیتومولکولار الزامی می باشد.
  • رعایت استانداردهای وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آزمایشات بیوشیمیایی و بررسی تخصصی اختلالات متابولیک الزامی می باشد.
  • انجام کلیه آزمایشات ژنتیک بغیر از آزمایش WES، برای افراد معرفی شده از سوی بهزیستی.
  • در صورتی که آزمایشگاه خود قادر به انجام آزمایش درخواستی نباشد، می بایست نمونه گرفته شده از بیمار را به آزمایشگاه همکار (ارسال و پس از دریافت جواب آزمایش، جواب را تحویل بیمار نماید. بدیهی است تمامی هزینه های مربوط به این مهم (حتی ارسال به خارج از کشور) بر عهده آزمایشگاه طرف تفاهم نامه بوده و میزان تخفیف اعلام شده، عینا شامل این آزمایشات هم خواهد بود.
  • اعلام لیست با درج تعرفه آزمایشاتی که به طور مستقل توسط خود آزمایشگاه انجام می شود و همچنین لیست آزمایشاتی که با همکاری آزمایشگاههای دیگر انجام می شود. (درصد تخفیف پیشنهادی شامل این آژمایشات نیز خواهد بود)

تبصره : آزمایشگاه همکار می بایست مورد تائید کمیته تخصصی باشند و نحوه جوابدهی طبق فرمت (قالب) مورد تائید سازمان بهزیستی کشور باشد. (آزمایشگاه همکار می تواند در این استان یا سایر استان ها باشد).

  • استفاده از فرمت (قالب) جوابدهی مورد تائید سازمان بهزیستی کشور.
  • تکمیل قسمت (ج) فرم متقاضیان کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک.
  • تفسیر آزمایشات انجام شده علاوه بر فرمت (قالب) جوابدهی آزمایشگاه.
  • اعلام نتایج حاصله از آزمایشات هر ۳ ماه یکبار به معاونت پیشگیری بهزیستی استان به صورت فایل اکسل در DVD در قالب فرم های مورد تائید سازمان بهزیستی.
  • ارائه لیست اسامی خدمت گیرندگان و فاکتورهای مربوطه  به تفکیک شهرستان به اداره کل بهزیستی جهت دریافت کمک هزینه انجام آزمایشات همراه با تکمیل فرم متقاضیان کمک هزینه انجام آزمایشات.

تبصره: نیروهای بکار گرفته شده در آزمایشگاه هیچ گونه رابطه استخدامی با سازمان بهزیستی ندارند و مسئولیت پرداخت حقوق و مزایای قانونی ایشان به عهده طرف دوم می باشد و عواقب ناشی از بدهی و مسائل حقوقی و قانونی آن تماما بر عهده طرف دوم است.

  • مبالغ مربوط به آزمایشات صورت گرفته طبق تعرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعمال درصد تخفیف پس از صدور گواهی حسن انجام کار توسط ناظر و پس از تامین اعتبار و طی مراحل قانونی توسط معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان/ استان، به حساب آزمایشگاه واریز خواهد شد.
  • در صورتی که آزمایشگاه طرف تفاهم نامه به تعهدات خود عمل ننماید یا در انجام تعهدات تاخیر و تعلل نماید، تفاهم نامه منعقده فی مابین ضمن مطالبه تمام خسارات مادی و معنوی بنا به تصمیم  و تشخیص کمیته تخصصی توسط طرف اول  فسخ  و آزمایشگاه طرف تفاهم نامه ملتزم به پرداخت خسارات تاخیر و تادیه خواهد بود و مسئولیت کیفری کلیه تبعات حاصل از این تاخیر نیز  بر عهده آزمایشگاه طرف تفاهم می باشد.

تبصره: در صورت تمایل طرفین به فسخ تفاهم نامه؛ هر یک از طرفین موظف اند با اعلام کتبی دو ماه قبل از فسخ، با ذکر دلایل،  مراتب را به طرف مقابل اعلام نمایند، ضمن اینکه فسخ تفاهم نامه از سوی طرف دوم بدون رضایت و تائید طرف اول امکانپذیر نمی باشد.

  • آزمایشگاه طرف تفاهم نامه مجاز به واگذاری تعهدات خود به دیگری اعم از شخص حقیقی یا حقوقی نمی باشد، در غیر این صورت حق فسخ تفاهم نامه برای بهزیستی  همراه با اخذ خسارت محفوظ خواهد بود.
  • آزمایشگاه طرف تفاهم نامه اقرار می نماید مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی مصوب ۱۳۳۷ نمی باشد.
  • در صورت بروز اختلاف بین طرفین ناشی از تعبیر و تفسیر مفاد تفاهم نامه یا نحوه انجام کار، تاخیر و تعلل در انجام تعهدات موضوع تفاهم نامه،  موضوع در کمیته تخصصی بهزیستی مطرح و حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه هر یک از طرفین می توانند به مراجع ذیصلاح مراجعه نمایند.
  • در صورتیکه طرف مقابل، سازمان دولتی باشد براساس آئین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاههای اجرائی از طریق سازو کارهای داخلی قوه مجریه مصوب  ۳۰/۱۰/۱۳۸۶ هیات وزیران رفتار می گردد.
  • شرکت آزمایشگاههای خارج از استان در فراخوان حاضر منوط رعایت تمامی موارد مندرج در فراخوان و تفاهم نامه و معرفی آزمایشگاه مورد تائید در درون استان جهت نمونه گیری بصورت تمام وقت بوده و تمام هزینه های ناشی از این بند بر عهده آزمایشگاه طرف تفاهم خواهد بود.
  • در صورت داشتن شرایط برابر، اولویت با آزمایشگاههای درون استان می باشد.
  • به استناد ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و تبصره ماده ۴۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور طرف دوم موظف به ارائه مفاصا حساب تامین اجتماعی به طرف اول بوده و پرداخت کلیه کسورات قانونی اعم از تامین اجتماعی و... بر عهده طرف دوم خواهد بود.
  • ملاک انتخاب آزمایشگاه طرف تفاهم، پذیرش و اعمال درصد تخفیف اعلامی نسبت به نرخ تعرفه بخش های خصوصی، دولتی و خیریه و عمومی غیردولتی (پروانه فعالیت اخذ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، رعایت سایر شرایط مندرج در متن فراخوان و تائید نهایی توسط کارگروه تخصصی معاونت توسعه پیشگیری و کمیته فنی و بازرگانی اداره کل بهزیستی استان همدان می باشد.
  • با عنایت به نامه شماره ۱۴۷۷۷۱/۱۴۰۰/۹۰۰ مورخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۰ معاون محتـرم پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، (انتخاب بهترین آزمایشگاه به لحاظ واجد شرایط بودن بر اساس شاخص های ارسالی سازمان بهزیستی کشور  و نرخ مناسب آزمایشات می باشد)، بنابراین ملاک انتخاب طرف تفاهم، مناسب ترین مبلغ، حسن سابقه همکاری و... جهت انجام آزمایشات با رعایت سایر شرایط مندرج در متن فراخوان و تائید نهایی توسط کارگروه تخصصی معاونت توسعه پیشگیری و کمیته فنی و بازرگانی اداره کل بهزیستی استان همدان خواهد بود و فراخوان حاضر جهت شناسایی آزمایشگاه و اطلاع از نرخ خدمات آنها منتشر شده و طرف اول حق دارد نسبت به انتخاب آزمایشگاه اقدام نموده و شرکت کنندگان در فراخوان نیز با شرکت در این فراخــوان متعهد به پذیرش این بند بوده و حق هرگونه اعتراض نسبت به طرف دوم را از خـــود سلب می نمایند.
  • در مورد پرداخت کمک هزینه انجام آزمایشات، به منظور بهره مند شدن تعداد بیشتری از متقاضیان از حمایت های مالی سازمان (در صورت ضرورت) عددی بعنوان سقف پرداخت تعیین و مابقی هزینه ها توسط خود متقاضی پرداخت می گردد، لذا آزمایشگاهها موظف خواهند بود مابه التفاوت نرخ آزمایشات (تا سقف نرخ توافق شده) با سازمان و یارانه پرداخت شده را از مراجع دریافت نمایند. بدیهی است در صورت اخذ مبلغی بیش از سقف مورد توافق، طرف اول حق دارد ضمن ضبط تضامین طرف دوم، موضوع را در مراجع نظارتی اداره کل بهزیستی استان (حراست، بازرسی) پیگیری نموده و با نظر آنان از محل تضامین طرف دوم مبلغ مربوطه را کسر نموده و نسبت به بررسی روند ادامه همکاری با طرف دوم نیز تصمیم گیری نماید.
  • پرداخت هزینه آزمایشهای انجام شده منوط به ارائه پاسخ و بازخورد قطعی آزمایشات و تائید ناظر تفاهم نامه، مطابق با مفاد تفاهم نامه بوده و در صورت اتمام سال مالی و محدودیت زمانی و عدم ارائه پاسخ نهایی آزمایشات و انجام تمامی تعهدات، پرداخت هزینه ها صرفا در قبال ارائه ضمانت نامه بانکی معادل مبلغ پرداختی از سوی طرف دوم تفاهم نامه و پس از کسر ۱۰ درصد کسور حسن انجام کار، خواهد بود.
  • سایر ضوابط و مقررات در تفاهم نامه/قراردادهایی که منعقد خواهد شد، درج می گردد.  
کد خبر 107192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد