بهره‌مندی بیش از ۴ هزار خانوار قزوینی از مستمری بهزیستی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: چهار هزار و ۸۰۶ خانوار طی تیرماه سال گذشته و جاری از خدمات مستمری و افزایش یارانه بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین هدی حقیقی با اشاره به اینکه خدمات مختلفی توسط دفتر توانمندسازی و بانوان ارائه می‌شود، اظهار کرد: چهار هزار و ۸۰۶ خانوار طی تیر ماه سال گذشته الی تیرماه سال جاری از خدمات مستمری و افزایش یارانه بهره‌مند شدند.
 
وی افزود: همچنین در این مدت، کمک هزینه برای ۵۵۳ خانواده‌های دارای فرزند چندقلو پرداخت شده است.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار بیان کرد: ۱۵ گروه همیار استان در زمینه‌های خیاطی، تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، خدمات نظافتی، دامداری، تولید سرویس آشپزخانه، سفالگری، تولید فرش و قالیچه فعالیت می‌کنند.
 
بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار قزوینی از بیمه تأمین اجتماعی
 
حقیقی با اذعان به اینکه زنان سرپرست خانوار از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: بیمه اجتماعی برای یک هزار و ۲۵۴ زن سرپرست خانوار که شامل ۸۷۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی شهری و ۳۸۴ نفر بیمه روستایی و عشایری بوده، پرداخت شده است.
 
وی تصریح کرد: خدماتی در دفتر شبه خانواده زیرنظر بهزیستی استان ارائه شده است که از موارد آن می‌توان به بهره‌مندی ۲۸ خانواده از فرزندخواندگی، بهره‌مندی ۳۲۰ فرزند امدادبگیر و یکصد و هشت فرزندان پذیرش شده اشاره کرد.
 
این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد خدمات توسط اورژانس ارائه شده است، تصریح کرد: فعالیت ۱۴ هزار و ۴۹۰ تیم سیار، یک هزار و ۹۹۷ مورد مداخله در بحران، یکهزارو دو پایگاه خدمات اجتماعی، ۶ هزار و ۱۲۱ خط ۱۲۳ از جمله این اقدامات بوده است.
 
ارائه بیش از ۴۰۰ خدمات توسط مراکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی قزوین
 
حقیقی با اشاره به مراکز آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان عنوان کرد:خدمات مختلفی از جمله ۷۸ مورد خدمات به کودکان کار و خیابان توسط مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان، ۱۱ مورد خدمات شبانه‌روزی به دختران در معرض آسیب اجتماعی توسط خانه سلامت، ۱۲ مورد خدمات به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی توسط مرکز تلاش، یکصدو ۲۲ خدمات به کودکان کار و خیابان به صورت روزانه توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک خانواده و ۹۲ نوع خدمات به زنان و دختران در معرض خشونت ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: ارائه ۹۴ مورد خدمات روزانه به دختران در معرض آسیب اجتماعی و ۵۸ مورد به زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی از سایر خدمات مراکز آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قزوین محسوب می‌‎شود.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در پایان یادآور شد: مجموع خدمات ارائه شده توسط مراکز آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان از تیرماه گذشته الی تیرماه سال جاری برابر ۴۸۰ مورد است.
کد خبر 86870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد