در رسانه| ۲۰۹۳ مورد تماس با مراکز فوریتهای اجتماعی بهزیستی زنجان ثبت شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد خدمت گیرندگان مراکز فوریت های اجتماعی (مداخله در بحران، خط تلفن، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ خدمات سیار اورژانس اجتماعی) در سه ماهه اول امسال ۲ هزار و ۹۳ مورد و این تعداد در سال گذشته هشت هزار و ۱۱۶ مورد بود.

نعمت ملکی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران های فردی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: عموم مردم استان در صورت مشاهده مواردی همچون کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی، فرار از منزل و دیگر افراد در معرض آسیب در هر ساعت از شبانه روز می توانند با خط یاد شده تماس بگیرند.

این مسوول ادامه داد: اگر مشکل تماس گیرنده نیاز به مداخله در محل داشته باشد، کارشناسان خط ۱۲۳، تیم خدمات سیار را در اسرع وقت به محل اعزام می کنند و تیم خدمات سیار تمامی خدمات اورژانس اجتماعی اعم از روانشناختی و مددکاری را بصورت سرپایی در محل ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه پس از حضور کارشناسان در محل مشکل حل نشود فرد برای دریافت خدمات تخصصی بیشتر به مرکز مداخله در بحران ارجاع می شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این مراکز با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری لازم به افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی به منظور جلوگیری از انحراف یا انحراف دوباره آن فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم آسیب ها، کودک آزاری است که عموم در صورت مشاهده کودکی که در معرض آزار قرار گرفته و از نظر جسمی، روانی و عاطفی در خطر است و سلامت او تهدید می شود می توانند با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

کد خبر 86370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد